Απροετοίμαστη ΚΑΙ το καλοκαίρι η Δημοτική Αρχή – Αύξηση των δαπανών κατά 1.300% !!

            Σίφνος, 2 Οκτωβρίου 2021

Αγαπητές/οί δημότισσες/ες, 

Κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου, γίναμε αποδέκτες πολλών παραπόνων από κατοίκους και επαγγελματίες του νησιού μας, για τις παροχές του Δήμου στις ανταποδοτικές υπηρεσίες (ύδρευση, αποχέτευση, καθαριότητα, ανακύκλωση). Θα θέλαμε λοιπόν, να σας ενημερώσουμε για τα τεκταινόμενα της δημοτικής αρχής σε αυτές τις υπηρεσίες. 

Κατά κοινή ομολογία, ήταν ένα «δυνατό» τουριστικά καλοκαίρι, με πληθώρα επισκεπτών, που θύμισε αρκετά το καλύτερο καλοκαίρι του νησιού μας, αυτό του 2019.

Με βάση τα επίσημα στοιχεία του Λιμενικού Σταθμού, στα οποία αποτυπώνονται οι αφίξεις των επισκεπτών τα τελευταία 10 και πλέον χρόνια (όπου για 1η φορά αμφισβητήθηκαν από δημοτικούς συμβούλους της Καινούργιας Μέρας…), παρατηρούμε ότι το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου υπήρξε μία μείωση των αφίξεων κατά 4,5 %, σε σχέση με το 2019.

Η δημοτική αρχή είχε 2 χρόνια να προετοιμαστεί κατάλληλα, βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο τις υποδομές του νησιού μας, προκειμένου να ανταποκρινόταν στις αυξημένες απαιτήσεις του φετινού καλοκαιριού. 

Η έλλειψη όμως οργάνωσης, σχεδιασμού – προγραμματισμού και κατάλληλης προετοιμασίας ήταν εμφανέστατη, με αποτέλεσμα ο Δήμος να:

  • δυσφημίσει το νησί μας με τα σοβαρά προβλήματα υδροδότησης που δημιουργήθηκαν σε οικισμούς, προκαλώντας τη δυσφορία και την ταλαιπωρία επισκεπτών και κατοίκων,
  • προχωρήσει σε σειρά πρόσθετων δαπανών, επιβαρύνοντας σημαντικά τους κατοίκους και επαγγελματίες του νησιού.

Οι πρόσθετες αυτές δαπάνες στις ανταποδοτικές υπηρεσίες, πέρα των ετήσιων λειτουργικών δαπανών, το φετινό καλοκαίρι «εκτοξεύθηκαν» στα 192.352€, σημειώνοντας αύξηση 1.300 % σε σχέση με το 2019, παρά τη μείωση των αφίξεων των επισκεπτών, κατά 3.099 άτομα τους δύο κατεξοχήν τουριστικότερους μήνες. 

Ποιος θα πληρώσει αυτά τα ποσά; Τα περισσότερα, δυστυχώς, ο Σιφνιός δημότης! (οι δύο επιχορηγήσεις που έλαβε ο Δήμος από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, καλύπτουν μόνο ένα μέρος αυτών των εξόδων).

Σας παραθέτουμε συγκριτικά στοιχεία αυτών των δαπανών που πραγματοποιήθηκαν το καλοκαίρι του 2019 και το καλοκαίρι του 2021 για να έχετε μία πλήρη εικόνα:

Όλες οι ΑΔΑ αφορούν στις φετινές καλοκαιρινές απευθείας αναθέσεις της κας Ναδάλη

Αναλύοντας τον παραπάνω πίνακα, παρατηρούμε τα εξής:

Υπηρεσία Ύδρευσης 

  • Μετά από 15 χρόνια, επιστρατεύθηκαν υδροφόρες του Πολεμικού Ναυτικού !

Η δημοτική αρχή δεν προχώρησε στις απαραίτητες παρεμβάσεις σε αυτόν τον τομέα και πέραν των σημαντικών έργων που πραγματοποιήσαμε 9 χρόνια, εργασίες που είχαμε προετοιμάσει δεν ξεκίνησαν ή έμειναν ημιτελείς. Ενδεικτικά να αναφέρουμε την κατασκευή ενδιάμεσων αντλιοστασίων στον Άγιο Θωμά και στην Παναγία Πλατάνισσα, για την πρόσθετη μεταφορά νερού στις δύο κεντρικές δεξαμενές του νησιού, στου Καδέ και στον Άγιο Μερκούριο. Γι’ αυτά τα δύο έργα, ως δημοτική αρχή, είχαμε εκπονήσει τις μελέτες, μέσω της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου και είχαμε επιλέξει τους χώρους κατασκευής τους. Επίσης, είχαμε προϋπολογίσει στο Τεχνικό Πρόγραμμα του 2019 το ποσό των 49.600,00 € για τη δημιουργία των κτιριακών υποδομών των δύο αντλιοστασίων. Το 1ο έργο, αν και έχουν παρέλθει 2 έτη, δεν έχει ξεκινήσει και  το 2ο έχει μείνει ημιτελές…

Έτσι, όπως λέει ο θυμόσοφος λαός μας «Η καλή (Καινούργια) μέρα από το πρωί φαίνεται» – από τις αρχές Ιουνίου με ελάχιστους επισκέπτες, επιστρατεύθηκε υδροφόρα του πολεμικού ναυτικού για την ενίσχυση των υδρευτικών αναγκών του νησιού… και ήταν μόνο η αρχή!!

Το μήνα Αύγουστο, ο κατάπλους της υδροφόρας στο λιμάνι των Καμαρών (συνολικά 6 φορές) και η μεταφορά νερού με φορτηγά – υδροφόρες στις δύο κεντρικές δεξαμενές του νησιού, προκάλεσε την  καθημερινή και καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου όχληση, ηχορύπανση και μεγάλη ταλαιπωρία των επαγγελματιών και των διερχόμενων οδηγών με το μποτιλιάρισμα που προκαλούνταν, τόσο στο λιμάνι όσο και στο οδικό δίκτυο Απολλωνίας – Αρτεμώνα.

Να αναφέρουμε ότι, η ενέργεια αυτή έγινε από το Δήμο, κατά βάση για επικοινωνιακούς λόγους. Συγκεκριμένα, αυτό το πλοίο είχε τη δυνατότητα μεταφοράς 650m3 νερού, ποσότητα που αντιστοιχούσε σε 6 μόνο ώρες κατανάλωσης νερού, όταν την περίοδο αιχμής οι υδρευτικές ανάγκες του νησιού σε ένα 24ωρο, ανέρχονταν σε 2.500m3, άρα το όφελος ήταν ελάχιστο.

Συμπερασματικά, η Δημοτική Αρχή «υποχρεώθηκε» στη μεταφορά νερού, λόγω των κακών χειρισμών της στη διαχείρισή του, προκαλώντας δαπάνες που αγγίζουν τις 50.000 €. Η προσπάθειά της να δικαιολογηθεί, επικαλούμενη τη λειψυδρία και την πληθώρα των επισκεπτών, έπεσε στο κενό. 

  • Για 1η φορά δημοτική αρχή αναθέτει τη λειτουργία και συντήρηση των μονάδων αφαλατώσεων στον Πλατύ Γιαλό και στις Καμάρες σε ιδιωτικές εταιρίες, δίνοντας ποσό 73.160 € ΓΙΑ 5 ΜΗΝΕΣ !!

Έως το 2019, αυτές οι εργασίες πραγματοποιούνταν με μηδενικό κόστος, από τους υπαλλήλους της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου, με την σημαντική αρωγή του τότε Αντιδημάρχου κ. Γιώργου Σταυριανού και του εντεταλμένου ΔΣ κ. Αποστόλη Διαρεμέ. Οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι, κάθε χρόνο υπερέβαλαν εαυτόν και οι δημόσιες ευχαριστίες μας, για ακόμα μία φορά, για την πολύτιμη και σημαντικότατη προσφορά τους, είναι η ελάχιστη ένδειξη αναγνώρισης του καθημερινού τους αγώνα!

Η κα Ναδάλη λοιπόν, όχι μόνο προέβη στις παραπάνω αναθέσεις, αλλά έφθασε στο τραγικό σημείο, να «κλειδώσει» έξω από την εργασία του πρώην συνάδελφό της με 33 χρόνια προϋπηρεσίας, αλλάζοντας τα λουκέτα στα containers των αφαλατώσεων, μολονότι η ίδια με απόφασή της, τον είχε ορίσει υπεύθυνο για τις συγκεκριμένες εργασίες (ΑΔΑ: ΕΥΗΙΩ1Τ-Υ0Ω). 

Πρόσθετες παρατηρήσεις των κακών χειρισμών της δημοτικής αρχής στον τομέα αυτό:

  • Για 1η φορά διακόπηκε η υδροδότηση σε οικισμούς για μέρες (αρχές Αυγούστου στη Βόρεια Σίφνο_Τρουλάκι, Διαβρούχα, Βρουλίδια, Χερρόνησο), προκαλώντας δυσφήμιση του νησιού και μεγάλη ταλαιπωρία των κατοίκων, επαγγελματιών αλλά κυρίως των επισκεπτών αυτών των οικισμών. Επίσης, καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού, σε πολλά σημεία του νησιού κυρίως σε περιοχές εκτός οικισμού, για μεγάλο χρονικό διάστημα της ημέρας, υπήρξε σοβαρό πρόβλημα υδροδότησης ή ελάχιστη υδροδότηση…
  • Για 1η φορά έμεινε ανενεργή και ανεκμετάλλευτη η γεώτρηση της Μερυσίνης για έναν ολόκληρο χρόνο, λόγω βλάβης της αντλίας (η επισκευή της δεν κόστισε πάνω από 1.000 €…). 
  • Για 1η φορά δεν έγινε προμήθεια εφεδρικής αντλίας (κόστος 5.000 €), συμβατής με αρκετές από τις αντλίες των γεωτρήσεων του νησιού. Αποτέλεσμα αυτού, στις 23 & 24 Σεπτεμβρίου, μετά από βλάβη στην αντλία της γεώτρησης στου Μουγγού, να επιστρατευθεί εκ νέου φορτηγό-υδροφόρα για να ενισχύσει την υδροδότηση της Απολλωνίας και των όμορων οικισμών, με ότι αυτό συνεπάγεται σε κόστος. 
  • Για 1η φορά έγινε διακοπή υδροδότησης σε ντουζιέρες παραλιών, δημιουργώντας δυσάρεστες εντυπώσεις στους λουόμενους.

Με όσα προαναφέραμε αλλά και δεδομένης της προμήθειας νέας αφαλάτωσης 1.000m3 που πραγματοποιήσαμε τον Αύγουστο του 2019 (η οποία εγκαταστάθηκε με σημαντική καθυστέρηση το Δεκέμβριο του 2020 στο αλιευτικό καταφύγιο του Πλατύ Γιαλού), εξασφαλίζοντας πρόσθετη παραγωγή 250m3 νερού το 24ώρο, αντιλαμβάνεται ο καθένας τους λόγους των σημαντικών προβλημάτων υδροδότησης που προέκυψαν το φετινό καλοκαίρι.

Υπηρεσία Αποχέτευσης

  • Για 1η φορά ανατέθηκε μερικώς, η υπηρεσία εκκένωσης βόθρων και μεταφοράς λυμάτων σε ιδιωτική εταιρεία, έναντι παχυλής αμοιβής 744 € ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ

Η δημοτική αρχή δεν προσέλαβε πρόσθετο εποχικό προσωπικό, ενώ έως το 2019 προσλαμβάναμε δύο επιπλέον υπαλλήλους (1 οδηγό και 1 εργάτη). Έτσι, η επιβάρυνση του Δήμου από το ποσό των 2.200 € ΜΗΝΙΑΙΩΣ, «εκτοξεύθηκε» στο ποσό των 23.064 € ΜΗΝΙΑΙΩΣ.

  • Για 2η συνεχή χρονιά, η κα Ναδάλη αναθέτει τη λειτουργία και συντήρηση των εγκαταστάσεων επεξεργασίας λυμάτων (ΒΙΟ.ΚΑ.) στον Πλατύ Γιαλό και στις Καμάρες σε ιδιώτη, δίνοντας ποσό 8.184 € ΜΗΝΙΑΙΩΣ, μολονότι η ίδια έχει ορίσει με απόφασή της, δύο μόνιμους υπαλλήλους της τεχνικής υπηρεσίας, υπεύθυνους ακριβώς για τις ίδιες εργασίες…Έτσι από μηδενικό κόστος, προκλήθηκε συνολική δαπάνη 24.552 €. Όταν δε, πριν λίγες μέρες έληξε η συγκεκριμένη σύμβαση και οι δύο υπάλληλοι «παρέλαβαν»  τους Βιολογικούς, η εικόνα που αντίκρυσαν δεν ήταν και η καλύτερη δυνατή…

Υπηρεσία Καθαριότητας-Ανακύκλωσης

  • Η δημοτική αρχή στη συγκεκριμένη υπηρεσία, εκμεταλλευόμενη το δικαίωμα που της έδινε το κράτος λόγω του covid-19, προχώρησε σε πληθώρα εποχικών προσλήψεων συνολικά 15 ατόμων, εκ των οποίων οι 10 προσλήφθηκαν τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο του 2021, σε μία «νεκρή» τουριστικά περίοδο… Η καταστρατήγηση δε, των ειδικοτήτων των ατόμων που προσλήφθηκαν ήταν εμφανής – εργάτες έγιναν οδηγοί και οδηγοί εργάτες καθώς και σε άλλες υπηρεσίες – όπως «βόλευε» τον αρμόδιο αντιδήμαρχο…
  • Η έντονη δυσοσμία των κάδων απορριμμάτων το καλοκαίρι, σχεδόν σε όλο το νησί, ήταν ανυπόφορη προκαλώντας τα έντονα παράπονα των κατοίκων. Επίσης, κατά κοινή ομολογία η καθαριότητα στους οικισμούς δεν ήταν καλύτερη από το καλοκαίρι του 2019. Αλήθεια, τι έχει να μας απαντήσει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, ο οποίος στη δημόσια συνάντηση στις 11 Ιανουαρίου 2020,  εκτόξευσε τα βέλη του στον τέως Αντιδήμαρχο κ. Νίκο Ποδενέ, ισχυριζόμενος ότι «…το νησί εδώ και 1 ½ χρόνο βρωμούσε»;;

Κλείνοντας τη δημόσια τοποθέτησή μας, θεωρούμε λυπηρό η κα Ναδάλη και οι συνεργάτες της να αντιλαμβάνονται κατ’ αυτόν τον τρόπο την προώθηση και ανάδειξη του νησιού μας…

Ελπίζουμε και ευχόμαστε η δημοτική αρχή, να προετοιμαστεί κατάλληλα τα επόμενα 2 καλοκαίρια, στα οποία αναμένεται περαιτέρω αύξηση της τουριστικής κίνησης. Η Σίφνος μας οφείλει να συνεχίσει να είναι υπόδειγμα φιλοξενίας, καθαριότητας και σωστών παροχών, τόσο προς τους κατοίκους και επαγγελματίες, όσο και προς τους χιλιάδες επισκέπτες που επιλέγουν το νησί μας για τις διακοπές τους.

Για την Ανανεωτική Κίνηση Σίφνου (Α.ΚΙ.Σ.)

Ανδρέας Ν. Μπαμπούνης – τ. Δήμαρχος Σίφνου

Advertisements

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ