Στον  αστερισμό του “RIGEL”

 

Η VENTOURIS FERRIES 

στις γραμμές Ελλάδας-Ιταλίας

Η μεγάλη εταιρεία των Βεντούρηδων ιδρύθηκε από τον Κωνσταντίνο Γ. Βεντούρη από την Κίμωλο το 1976.

Μετά τη διάσπαση της εταιρείας  το 1987 ο Γιώργος ο Βεντούρης εστιάζει τις δραστηριότητές του κυρίως στις γραμμές της Αδριατικής και του Ιονίου.

Λίγοι μπορούσαν τότε να φανταστούν αυτό που θα κατάφερνε η εταιρεία τα αμέσως επόμενα χρόνια.

Η γραμμή από Πάτρα για Ηγουμενίτσα-Μπάρι εδραιώθηκε από την VENTOURIS FERRIES του Γιώργου του Βεντούρη στα χρυσά χρόνια της δεκαετίας του ’80 και του ’90.

Το 1984 το «ΜΠΑΡΙ ΕΞΠΡΕΣ» ξεκινά τη γραμμή του Μπάρι με καλές προοπτικές.

Το “ΜΠΑΡΙ ΕΞΠΡΕΣ” (1983), το «ΠΑΤΡΑ ΕΞΠΡΕΣ» (1984), το «ΑΤΗΕΝS ΕΧPRΕSS» (1987),  το “GRECIA EXPRESS” (1988), το «VENUS” (1989), το “SATURNUS” (1991), το “VEGA” (1991) το “POLARIS” (1992), το «POLLUX” (1994), το «ΠΗΓΑΣΟΣ» (1994) δημιουργούν μία εταιρεία που αλλάζει τελείως τα δεδομένα στη γραμμή Πάτρας-Ιταλίας.

Μέσα σε δέκα χρόνια η εταιρεία δημιούργησε μία απίστευτη  μεταφορική κίνηση σε επιβάτες, οχήματα και φορτηγά.

Πάνω από όλα δημιουργήθηκαν αμοιβαίες σχέσεις εμπιστοσύνης ανάμεσα στους επιβάτες, τους μεταφορείς, τα πληρώματα των πλοίων και τους ανθρώπους της εταιρείας.

Με τον καιρό οι επιβάτες και οι οδηγοί ένιωθαν το πλοίο σαν το σπίτι τους και αρκετούς από τους ναυτικούς τους γνώριζαν με τα μικρά τους ονόματα.

 

Οι μεγάλες αλλαγές

Προς τα τέλη της δεκαετίας του ’90 τα πάντα αλλάζουν στις γραμμές Πάτρας-Ιταλίας. Η έλευση των νεότευκτων και η δρομολόγηση των πλοίων της SUPERFAST FERRIES στο Μπάρι αλλάζουν τα δεδομένα.

Η VENTOURIS FERRIES υποχωρεί και σταδιακά τα πλοία των άλλων εταιρειών κερδίζουν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά των γραμμών της Ιταλίας.

Με τη νέα χιλιετία η επιβατική κίνηση για τα πλοία της Αδριατικής σταδιακά μειώνεται.

Τα φορτηγά παραμένουν πολλά, αλλά πολλοί επιβάτες προτιμούν πλέον να διασχίσουν τις χώρες της πρώην Γιουγκοσλαβίας αντί για την θάλασσα της Αδριατικής.

Από το 2010 η οικονομική κρίση αλλάζει ακόμα περισσότερο τα δεδομένα της γραμμής.

Οι παλιές εταιρείες της Αδριατικής σταδιακά  σβήνονται από τον χάρτη, ενώ και οι μεγάλες εταιρείες με τα νεότευκτα σταδιακά αναγκάζονται να πουλήσουν πολλά από τα πλοία τους ή να τους αλλάξουν γραμμή.

Τίποτα πια δεν είναι όπως παλιά.

 

Οι γραμμές Ιταλίας-Αλβανίας

Σε όλο αυτόν τον κυκεώνα των αλλαγών η VENTOURIS FERRIES κάνει μία κίνηση-ματ για την επιβίωσή της.

Η εταιρεία στρέφεται στις γραμμές της Αλβανίας και κύρια στη γραμμή από το Μπάρι για το Δυρράχιο.

Το 1999 ξεκίνησε τη γραμμή Ιταλίας-Αλβανίας με το «SATURNUS”.

Και κάνει ξανά αυτό που ξέρει να κάνει, να χτίζει σχέσεις εμπιστοσύνης.

Η εταιρεία επαναλαμβάνει στην Αλβανία ότι έκανε και όταν ξεκίνησε στις γραμμές της Αδριατικής.

Και η Αλβανία αποδεικνύεται στην πράξη εξαιρετικά γενναιόδωρη για την εταιρεία.

 

Στον αστερισμό του “RIGEL”

Το 2007 αγοράζεται το «RIGEL Ι” και το 2010 το «BARI”.

Mε τα δύο αυτά πλοία η εταιρεία θα παλέψει σε δύσκολους καιρούς.

Και τα δύο πλοία θα τη βγάλουν ασπροπρόσωπη.

Και από το 2015 αρχίζει ξανά η άνοδος.

Το 2015 αγοράζεται το “RIGEL II”.

Το 2017 ακολουθεί η αγορά του “RIGEL III”.

Kαι το 2019 θα έρθει η σειρά του επιβλητικού “RIGEL VII”.

Είναι το μοναδικό πλοίο που είναι γιαπωνέζικο.

Όλα τα άλλα πλοία ήταν κατά κύριο λόγο από τη Σουηδία, τη Δανία, τη Νορβηγία, τη Φιλανδία.

Και το γιαπωνέζικο “RIGEL VII” έρχεται να κάνει τη μεγάλη διαφορά.

Το “RIGEL VII”

Η αγορά του πλοίου πραγματοποιήθηκε το 2019.

Το πλοίο υπέστη ολική ανακατασκευή των εσωτερικών του χώρων.

Είναι ένα πλοίο ναυπηγημένο το 1994 στα Ναυπηγεία Imabari Shipbuilding Co Ltd, στο Imabari της Ιαπωνίας.

Το πλοίο καθελκύστηκε με το όνομα «ΟRANGE 7” συνεχίζοντας μια επιτυχημένη σειρά πλοίων που μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν και το γνωστό μας ‘ΠΡΕΒΕΛΗΣ» (πρώην «ΟRANGE 2”).

Και εδώ κάπου αρχίζουν τα θαύματα.

Το πλοίο φθάνει στην Ελλάδα τον Μάρτιο του 2019 για να υποστεί μία ολική ανακατασκευή των εσωτερικών του χώρων.

Η εταιρεία αποφασίζει να επενδύσει στο πλοίο για να κάνει τη διαφορά.

Και το πετυχαίνει.

Το πλοίο αποκτά μια καινούρια ταυτότητα.

Υπέροχοι εσωτερικοί χώροι, άνετοι και φιλικοί.

Σε δύο ντεκ (καταστρώματα) εκτείνονται οι χώροι ενδιαίτησης των επιβατών.

Στο ντεκ νούμερο 7 θα συναντήσουμε τη RECEPTION, το λογιστήριο, το SELF SERVICE, τα σαλόνια, τα bars, τις καμπίνες.

Χώροι συνεχόμενοι που διευκολύνουν τον επιβάτη να μάθει το πλοίο από την πρώτη στιγμή.

Στο ντεκ νούμερο 8 θα συναντήσουμε την καφετέρια, το CASINO,  το κατάστημα του πλοίου και πολυάριθμες καμπίνες.

Και στο ντεκ νούμερο 9 θα συναντήσουμε τον χώρο με τις θέσεις αεροπορικού τύπου που πραγματικά είναι ένας μοναδικά προσεγμένος χώρος.

Έχει δοθεί πολύ μεγάλη φροντίδα από την εταιρεία για να αποκτήσει ο χώρος αυτός μια δική της ταυτότητα.

Όσο για τους εξωτερικούς χώρους τα λόγια είναι περιττά.

Ανοικτοί χώροι προσφέρουν άνεση και άπλα στον επιβάτη.

Δεν είναι αυτό που έχουμε συνηθίσει στο Αιγαίο με τους περιορισμένους ανοικτούς χώρους.

Εδώ το μάτι του επιβάτη απολαμβάνει την άπλα.

Το πρωτόκολλο του πλοίου είναι για 1500 επιβάτες.

Για τους χώρους που διαθέτει το πρωτόκολλο είναι μικρό, αλλά η άνεση του επιβάτη προέχει.

Οι συνολικές κλίνες είναι 500 σε εκατόν σαράντα μία καμπίνες.

Τα γκαράζ του πλοίου εκτείνονται στα καταστρώματα 3 και 5.

Και στα δύο γκαράζ μπορούν να φορτωθούν φορτηγά.

Ο συνολικός τους αριθμός είναι γύρω στα 85-90 (για τις μεγάλες δεκαπεντάμετρες νταλίκες).

Τέτοιο πλοίο δύσκολα θα βρει κανείς στο Αιγαίο.

Το πλοίο έγινε κυριολεκτικά «του κουτιού».

Ένα πλοίο που ήρθε για να δώσει στην εταιρεία ένα νέο ρόλο.

Το ταξίδι με το “RIGEL VII” θα ικανοποιήσει σίγουρα και το πιο απαιτητικό επιβάτη της γραμμής.

 

Η VENTOURIS FERRIES στη νέα εποχή

 

Η VENTOURIS FERRIES εγκατέλειψε τις γραμμές του Αιγαίου στα τέλη του 1999 με την πώληση του «Πήγασος».

Από τότε κύλησε πολύς καιρός.

Πολλά άλλαξαν από τότε.

Στο Αιγαίο οι συνθήκες ήταν και είναι πάντα εντελώς διαφορετικές από ότι στην Αδριατική.

Το αν υπάρχει ενδεχόμενο να ξαναδούμε την VENTOURIS FERRIES στον Πειραιά θα το δείξει ο χρόνος.

Το σίγουρο είναι ότι πλοία σαν το “RIGEL VII” δεν υπάρχουν πολλά στον Πειραιά.

Το  “RIGEL VII” θα μπορούσε να ταξιδέψει σε κύρια γραμμή του Αιγαίου.

Πολλοί είναι αυτοί που θα ήθελαν να ξαναδούν τα πλοία με τα μεγάλα μπλε γράμματα στο λιμάνι του Πειραιά.

Ο Πειραιάς χωρίς το σινιάλο με τη δανέζικη κορώνα είναι πολύ πτωχός.

Υπάρχουν εταιρείες που αλλάζουν τα δεδομένα των γραμμών.

Υπάρχουν εταιρείες που διαγράφουν έναν κύκλο στην ακτοπλοΐα και μετά χάνονται.

Υπάρχουν εταιρείες που ανοίγουν νέους δρόμους, εταιρείες που καινοτομούν, εταιρείες που κάποια στιγμή υποχωρούν, αλλά στο τέλος επανέρχονται ξανά.

Μια τέτοια εταιρεία είναι η VENTOURIS FERRIES.

Aπό το 1976 και τη δρομολόγηση του μικρού δανέζικου πλοίου με το όνομα «ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ» (ο αγαπημένος μας «ΞΙΦΙΑΣ»).

Μέχρι το 2021 και την επιβλητική παρουσία του “RIGEL VII” στη γραμμή Ηγουμενίτσας-Κέρκυρας-Μπάρι και την παρουσία του μία φορά την εβδομάδα στο λιμάνι της Σάμης Κεφαλονιάς.

Το καλοκαίρι του 2021 η VENTOURIS FERRIES ζει ένα υπέροχο καλοκαίρι. 

Και όλο το επιτελείο της εταιρείας δίνει συνεχώς τον αγώνα του για το καλύτερο.

Το μέλλον αναμένεται λαμπρό.

Σαν τον παλιό καλό καιρό που ευτυχώς ακόμα συνεχίζεται και θα συνεχίζεται για χρόνια….    

   

KAIPOUTHEOS.GR 28/08/21

Advertisements

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ