Σειρά αλλαγών προωθεί σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης το υπουργείο Παιδείας, ενώ έθεσε ήδη σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 14 Ιουλίου το νέο νομοσχέδιο με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών».

Οι προωθούμενες αλλαγές συναντούν ήδη σφοδρές αντιδράσεις από την εκπαιδευτική κοινότητα, ενώ ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ σχεδιάζουν νέο γύρο κινητοποιήσεων.

Μεταξύ άλλων, θα εφαρμοσθεί «διπλή» αξιολόγηση εκπαιδευτικών (διαμορφωτική και συνολική αξιολόγηση), οι σύλλογοι διδασκόντων χάνουν σχεδόν κάθε δυνατότητα επιρροής στα σχολεία, ενώ οι διευθυντές αποκτούν υπερεξουσίες και γίνονται «αιώνιοι», αφού οι θητείες μετατρέπονται σε 4ετείς και αίρεται ο περιορισμός των δύο θητειών.

Οι αλλαγές που έρχονται το Σεπτέμβριο στα σχολεία
Η Νίκη Κεραμέως παρουσίασε συνοπτικά τις αλλαγές που θα εφαρμοσθούν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο στα σχολεία.

Πιο αναλυτικά:

– Δεξιότητες στα σχολεία: Από το Σεπτέμβριο θα εφαρμοστούν καθολικά, σε όλα τα νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια της χώρας, τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, με θεματικές όπως ο σεβασμός στο περιβάλλον, εκπαιδευτική ρομποτική, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, εθελοντισμός, επιχειρηματικότητα, οδική ασφάλεια.

– Αγγλικά στα νηπιαγωγεία: Θα εισαχθούν δραστηριότητες στα Αγγλικά σε όλα τα νηπιαγωγεία.

– Νέα προγράμματα σπουδών στα σχολεία: α δοκιμαστούν πιλοτικά νέα προγράμματα σπουδών με πυλώνα την καλλιέργεια κριτικής σκέψης, μία νέα φιλοσοφία με έμφαση στους ίδιους τους μαθητές.

– Ψηφιακός μετασχηματισμός: Θα ενταχθούν περισσότερες ώρες πληροφορικής.

– Ανάληψη υπηρεσίας των εκπαιδευτικών ηλεκτρονικά – ψηφιακά απολυτήρια

– Νηπιαγωγείο από τα 4 έτη καθολικά: Από το Σεπτέμβριο θα λειτουργήσει το νηπιαγωγείο από τα 4 έτη για όλους.

– Διπλάσια πρότυπα-πειραματικά σχολεία: Επίσης, από το Σεπτέμβριο θα λειτουργήσουν σχεδόν διπλάσια Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία, καθώς και έξι νέα Πρότυπα ΕΠΑΛ.

– Σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός από το δημοτικό: Από το Σεπτέμβριο προβλέπεται σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός στο σχολείο γενικά.

– Νέος νόμος για την επαγγελματική εκπαίδευση

Η υπουργός αναφέρθηκε σε «παρεμβάσεις που έχουν υλοποιηθεί τελευταία δύο χρόνια, για παρεμβάσεις που δοκιμάστηκαν πιλοτικά και πλέον θα εφαρμοστούν καθολικά από το Σεπτέμβριο, αλλά και για νέες παρεμβάσεις που περιλαμβάνονται στο νέο νομοσχέδιο που τίθεται αυτήν την εβδομάδα σε διαβούλευση, για ένα σχολείο πιο ελεύθερο, πιο αυτόνομο, αλλά και με περισσότερη διαφάνεια και λογοδοσία».

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών και στελεχών εκπαίδευσης
sxoleio
Στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι η άμεση εφαρμογή της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των στελεχών εκπαίδευσης που προβλέπονται στο νέο νομοσχέδιο που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση.

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών χωρίζεται ουσιαστικά σε δύο κατηγορίες:

– Στα στελέχη εκπαίδευσης, τα οποία για να τοποθετηθούν σε αυτές τις θέσεις θα οφείλουν να αξιολογούνται και θα λαμβάνουν μόρια από αυτές τις αξιολογήσεις προκειμένου να προαχθούν, είτε θα απομακρύνονται από τις θέσεις ευθύνης αν αξιολογηθούν αρνητικά

– Στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς, για τους οποίους η αξιολόγηση δεν θα παίζει κάποιον ουσιαστικό ρόλο αν δεν θελήσουν να αναδειχθούν σε στελέχη (δεν υπάρχει μοριοδότηση για μεταθέσεις, αποσπάσεις, κλπ), παρά μόνο θα παραπέμπονται σε επιμόρφωση εάν είναι αρνητική.

Μάλιστα, οι σύλλογοι διδασκόντων, βάσει του νέου νομοσχεδίου, χάνουν σχεδόν κάθε δυνατότητα επιρροής στα σχολεία ενώ οι διευθυντές αποκτούν υπερεξουσίες και γίνονται «αιώνιοι», αφού οι θητείες μετατρέπονται σε 4ετείς ενώ αίρεται ο περιορισμός των δύο θητειών στο ίδιο σχολείο. Επιπλέον οι διευθυντές θα μπορούν να ελέγχουν το μάθημα των εκπαιδευτικών, να προτείνουν τους υποδιευθυντές τους, ενώ μαζί με τους Συμβούλους Εκπαίδευσης θα αξιολογούν τους εκπαιδευτικούς της τάξης ανά δύο και τέσσερα έτη.

Ουσιαστικά, ο διευθυντής αποκτά τις αρμοδιότητες εκείνες που του επιτρέπουν να υπηρετήσει το αυτόνομο σχολείο, ενώ πλέον καλείται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της σχολικής ζωής.

Οι τέσσερις άξονες του νέου νομοσχεδίου
Σύμφωνα με τη Νίκη Κεραμέως, το σχέδιο νόμου περιλαμβάνει ρυθμίσεις ιδίως για τα εξής ζητήματα:

I) Δομές Εκπαίδευσης: Η ίδρυση θέσεων στελεχών με αμιγώς παιδαγωγικό χαρακτήρα, ο εξορθολογισμός της διαδικασίας επιλογής στελεχών και η ουσιαστική συμβολή των στελεχών αυτών τόσο στην επιμόρφωση όσο και στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, καθιστούν τις νέες Δομές Εκπαίδευσης κρίσιμο πυλώνα για την αποτελεσματική παιδαγωγική υποστήριξη του αυτόνομου σχολείου.

II) Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών και Στελεχών Εκπαίδευσης:

– Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών (διαμορφωτική): Στόχος της διαμορφωτικής αξιολόγησης¬ είναι να υποστηρίζει τις προσπάθειες επιμόρφωσης και αυτοβελτίωσης του εκπαιδευτικού, με στόχο τη συνεχιζόμενη, ολιστική επαγγελματική του ανάπτυξη και τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου.
– Αξιολόγηση Στελεχών Εκπαίδευσης (συνολική): Στόχος της συνολικής αξιολόγησης είναι η διάγνωση της αποτελεσματικότητας των στελεχών.

III) Μεγαλύτεροι Βαθμοί Αυτονομίας στο Σχολείο:

– Εμπιστοσύνη στους Εκπαιδευτικούς, Μεγαλύτερη Ελευθερία στην Οργάνωση της Διδασκαλίας
– Ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή και των Εκπαιδευτικών σε Θέσεις Ευθύνης
– Θέσπιση Πλαισίου Αυξημένης Διαφάνειας και Λογοδοσίας.

IV) Εκκλησιαστική Εκπαίδευση: Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις επιχειρείται ο εξ ολοκλήρου εκσυγχρονισμός και οργάνωση σε νέα βάση της δευτεροβάθμιας, μεταδευτεροβάθμιας και ανώτατης εκκλησιαστικής εκπαίδευσης.

Σφοδρές αντιδράσεις εκπαιδευτικών
Ήδη οι προωθούμενες αλλαγές στην εκπαίδευση έχουν ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων στις τάξεις των εκπαιδευτικών.

Από την κινητοποίηση έξω από το 1ο ΓΕΛ Αγίου Δημητρίου, όπου παρουσιάστηκε το «νέο σχολείο» από τη Νίκη Κεραμέως και τον Κυριάκο Μητσοτάκη, έως τη διαμαρτυρία στο υπουργείο Παιδείας και άλλες δράσεις, δάσκαλοι και καθηγητές βρίσκονται σε κινηματικό αναβρασμό.

Ήδη πλήθος ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ της Αττικής ετοιμάζουν νέο συλλαλητήριο στις 7 Ιουλίου, ενώ υπογραμμίζουν πως έπεται συνέχεια.

Πηγή: www.alfavita.gr

Advertisements

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ