Τα ηνία της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας για μία ακόμη χρονιά αναμένεται να διατηρήσει η ελληνική ναυτιλία με τον ελληνόκτητο στόλο που συνεχίζει να κυριαρχεί στους ωκεανούς.

Η ετήσια έκθεση της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Co operation Committee) για το 2021 που είδε το φως της δημοσιότητας την περασμένη Δευτέρα περιέχει μία ενδιαφέρουσα αποτύπωση για τον αριθμό των από τα ελληνόκτητα πλοία ανά κατηγορία.

Ως γενική εικόνα καταγράφεται ότι οι Έλληνες εφοπλιστές το 2021 ελέγχουν το 7,1% του παγκόσμιου στόλου και με βάση τη χωρητικότητα το 13,3% του gross tonnage και το 15,8% με βάση του τόνους DW.

Επίσης ελέγχουν:
– το 26,5% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων έναντι 26,6% το 2020. Από τα 3.090 oil tankers τα 818 είναι ελληνόκτητα

– Το 14,9% των φορτηγών έναντι 14,7% το 2020. Από τα συνολικά 12.223 φορτηγά τα ελληνόκτητα είναι 1.823.

– Το 6,4% των χημικών και product δεξαμενόπλοιων όπως και το 2020. Από τα 7.858 πλοία τα ελληνόκτητα είναι 502.

-Το 9,7% των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου-LNG carriers. Από τα 2.083 πλοία τα 203 είναι ελληνικών συμφερόντων

–Το 7,2% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έναντι 7% πέρσι. Από τα συνολικά 5.499 container ships ελληνόκτητα είναι τα 398

– Το 3,3% των επιβατηγών πλοίων έναντι 3,6 το 2020. Από 2.245 επιβατηγά τα 73 είναι ελληνικά.

Στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων τα υπό ελληνική σημαία πλοία να αντιπροσωπεύουν το 6,9% σε αριθμό, το 7,3% σε gross tonnage και το 7,4% σε τόνους dw.

Το Τop-10
Στο Top 10 των Ελλήνων εφοπλιστών σύμφωνα με τη Marine Information Services βρίσκονται με βάση τον αριθμό πλοίων:

1) Αγγελική Φράγκου -Navios με 176 πλοία συνολικής χωρητικότητας 16,4 εκατομμυρίων τόνων dw

2) Πέτρος Παππάς με τις εταιρείες Star Bulk και Product έχει 143 πλοία χωρητικότητας 15,4 εκατ. τόνων

3) Γιάννης Αγγελικούσης με τις Marana Dry/Tankers/Gas έχει 133 πλοία συνολικής χωρητικότητας 25,7 εκατομμυρίων τόνων που τον φέρνει στην 1η θέση με βάση τη
μεταφορική ικανότητα του στόλου του.

4) Γιώργος Προκοπίου με τις Dynacom/Dynagas/Sea Traders 120 πλοία χωρητικότητας 15,4 εκατ. τόνους

5) Γιώργος Οικονόμου με τις TMS/Cardiff με 119 πλοία χωρητικότητας 15,5 εκατ. τόνων

6) Ο καπετάν Παναγιώτης και ο Νίκος Τσάκος με τις Tsakos/TEN, σύνολο 93 πλοία χωρητικότητας 92,7 εκατ. τόνους

7) Γιώργος Γιουρούκος με την Technomar και στόλο α 91 πλοία χωρητικότητας 56,9 εκατομμυρίων τόνων

8) Ντίνος και Νικόλας Μαρτίνος με τη Thenamaris και στόλο 90 πλοία χωρητικότητας 9,8 εκατ. τόνων

9) Θανάσης και Πάνος Λασκαρίδης με τις Laskaridis/Baltmed/Alison με 83 πλοία χωρητικότητας 4,9 εκατ. τόνων

10) Θανάσης Μαρτίνος με την Eastern Mediterranean Maritime με 81 πλοία χωρητικότητας 7,4 εκατ. τόνων.

Πηγή: www.newmoney.gr

Advertisements

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ