Βρισκόμαστε στον Μάρτη του 1998.
Είναι η Καθαρά Δευτέρα εκείνης της χρονιάς.
Το «Εξπρές Απόλλων» παραμένει δεμένο στο λιμάνι του Αθηνιού της Σαντορίνης λόγω απαγορευτικού.
Το πλοίο επρόκειτο να αναχωρήσει στις έντεκα το πρωΐ από τη Σαντορίνη.
Η φωτογραφία είναι τραβηγμένη από το «Σούπερ Ναϊάς» που πρόλαβε οριακά να φύγει από τη Σαντορίνη στις δέκα το πρωϊ για να το πιάσει το απαγορευτικό στη Σύρα, καθώς τα ενδιάμεσα λιμάνις του δρομολογίου ήταν ανασφαλή για παραμονη του πλοίου.
Έπειτα, όμως, από λίγες ώρες θα αποπλεύσει και το «Εξπρές Απόλλων» από τη Σαντορίνη για να πάει στην Νιο.
Θα φύγει κενό επιβατών για να παραλάβει ένα παιδάκι που κινδύνευε και να το μεταφέρει στη Σαντορίνη.
Το παιδάκι αυτό, ο καπετάν-Σπύρος το βάπτισε και τώρα πια, έχει μεγαλώσει και έχει γίνει ολόκληρο παλικάρι.
Είναι μία από τις πάμπολες ιστορίες όπου τα πλοία της ακτοπλοΐας μας έσωσαν ανθρωπινες ζωές.
Η ιστορία της ακτοπλοΐας είναι πολύ μεγάλη.
Αν γυρίσουμε πίσω στο χρόνο θα δούμε εκατοντάδες παραδείγματα όπου τα πλοία διακινδύνεψαν για να σώσουν επιβάτες.
Ο καπετάν-Σπύρος ο Θηραίος, ο καπετάν-Γιώργος ο Λιόλιος, ο καπετάν-Νίκος ο Σάρδης, ο καπετάν-Θεοχάρης Τσουκαλάς, ο καπετάν-Μαθιός Πνευματικάκης και δεκάδες άλλοι διακινδύνεψαν το καράβι, την καριέρα τους, το πλήρωμά τους για μία έγκυο γυναίκα, για ένα νεογέννητο που χαροπάλευε, για ένα παλικάρι που η ζωήτιυ κρεμόταν από μία κλωστή.
Οι διακομιδές με τα πλοία δεν έχουν τελειωμό στο Αιγαίο.
Φυσικά χωρίς καμία επιδότηση και χωρίς καμία ανάγκη για προσωπική προβολή.
Σήμερα στην εποχή της πανδημίας ακούστηκε πως μεγάλη ακτοπλοϊκή εταιρεία τροποποιεί τα δρομολόγιά της και αφήνει χωρίς πρωϊνό δρομολόγια που να συνδέει την Πάρο και τη Νάξο.
Έπειτα από όλα αυτά τα χρήματα που έχουν δοθεί στις ακτοπλοϊκές εταιρείες για να ανταπεξέλθουν στη δύσκολη εποχή δεν μπορεί να υπάρχει ένας σωστός προγραμματισμός των δρομολογίων.
Για δέκα μέρες οι νεφροπαθείς της Πάρου μένουν χωρίς πρωϊνό δρομολόγιο με τη Νάξο, όπου εκεί υπάρχει η μονάδα τεχνητού νεφρού.
Το «Εξπρές Σκοπελίτης» πρότεινε να αναλάβει αυτό τη μεταφορά προσεγγίζοντας το Πίσω Λιβάδι της Πάρου για τη μεταφορά των ατόμων της ευαίσθητης αυτής ομάδας.
Λογικά η μεγάλη εταιρία θα αναγκαστεί να τροποποιήσει τα δρομολόγιά της και να στείλει άλλο πλοίο της για να καλύψει μερικώς την Πάρο και τη Νάξο.
Αλλά η αναστάτωση είναι πολύ μεγάλη για αυτούς τους ανθρώπους που η ζωή τους εξαρτάται από τη μονάδα τεχνητού νεφρού.
Τα εύσημα στο «Εξπρές Σκοπελίτης» που συνεχίζει την παράδοση της μεγάλης και γενναίας ελληνικής ακτοπλοΐας.

 

Advertisements

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ