Το Γιω του Παληκαριού(Γεώργιος Τρούλλος)ανεβαίνει στη θέση του οδηγού στο Κοινοτικό Λεωφορείο της Σίφνου.Το Γιώ εκτός από καλός και ήρεμος οδηγός ήταν και είναι αγαπητός σε όλη την Σίφνο και πάντα με το χαμόγελο στα χείλη.

Με την προσθήκη του λεωφορείου αυτού τα λεωφορεία του νησιού έγιναν τέσσερα.

Το πρώτο λεωφορείο στη Σίφνο το έφερε ο Μανώλης ο Κόμης που το πούλησε, όμως, στον Φραγκούλη τον Ψαθά από τη Μήλο που παντρεύτηκε στον Αρτεμώνα.
Ο Φραγκούλης ο Ψαθάς το αντικατέστησε με ένα άλλο λεωφορείο όπου προεξείχε χαρακτηριστικά η μηχανή και στη συνέχεια με πιο σύγχρονο λεωφορείο.
Όλα αυτά τα λεωφορεία τα αποκαλούσε ως «το αρτεμωνιάτικο» ή το «λεωφορείο του Φραγκούλη». Στη συνέχεια πέρασε στον Βασίλη τον Ψαθά. Είναι αυτό που εδώ και πολλά χρόνια το οδηγεί η Ανθή Δεπάστα,η σύζυγος του Βασίλη, η μόνη γυναίκα-οδηγός λεωφορείου στη Σίφνο.

Το δεύτερο λεωφορείο το έφερε ο Κόμης Καλαμάρης από την Απολλωνία.
Ήταν εκείνο το μπλε λεωφορείο κατασκευής ΣΑΡΑΚΑΚΗ.
Μας φαινόταν αρκετά πλατύ εκείνα τα χρόνια.
Είχε μία πολύ χαρακτηριστική κόρνα που ακουγόταν από μακριά όταν το λεωφορείο έφτανε στη μεγάλη στροφή του Πλατύ Γιαλού.

Το τρίτο λεωφορείο ήταν αυτό που αποκαλούσαμε «Καστριανέϊκο» που στην αρχή έκανε τα δρομολόγια του Κάστρου και άλλα δρομολόγια στο νησί.
Αλλά για ένα διάστημα τα δύο πρώτα λεωφορεία είχαν την πρωτοκαθεδρία στα δρομολόγια.

Ακολούθησε το τέταρτο λεωφορείο, το Κοινοτικό.
Ήταν μια σημαντική πρωτοβουλία που απέφερε σημαντικά κέρδη στην τότε Κοινότητα Απολλωνίας και στη συνέχεια στον ενιαίο Δήμο Σίφνου.

Με την απόκτηση του τέταρτου λεωφορείου τα δρομολόγια ομαλοποιήθηκαν και πραγματοποιούνταν εναλλάξ από όλα τα λεωφορεία του νησιού.
Δυο λεωφορεία απασχολούνταν στην γραμμή Καμάρες-Απολλωνία-Αρτεμώνας-Πλατύς Γιαλός, το ένα λεωφορείο στη γραμμή του Φάρου και το άλλο στη γραμμή του Κάστρου με εμβόλιμα δρομολόγια για Καμάρες και Πλατύ Γιαλό.
Στην πορεία προστέθηκε στα δρομολόγια και το Βαθύ και αργότερα η Χερρόνησος.

Το Γιώ του Παληκαριού είναι ο οδηγός που χρόνια πολλά οδηγούσε το Κοινοτικό Λεωφορείο. Είναι γιος του Κωνσταντή του Τρούλλου από την Καταβατή.
Ακόμα και μετά την δημιουργία του ενιαίου Δήμου το αποκαλούσαμε «Κοινοτικό».
Για χρόνια βρισκόταν παροπλισμένο στο αμαξοστάσιο του Δήμου στα Φυρόγια.

Με τον καιρό τα παλιά λεωφορεία αντικαταστάθηκαν από πιο καινούρια.
Αλλά στη μνήμη μας θα μείνουν αναλλοίωτα τα πρώτα λεωφορεία.
Είχαν κάτι το μαγικό.
Και εκείνα τα χρόνια μετέφεραν πολύ περισσότερους επιβάτες από ότι σήμερα.
Ο πολύ; κόσμος δεν είχε ιδιωτικά αυτοκίνητα και το λεωφορείο ήταν κάτι πολύ σημαντικό.

Και τώρα, βέβαια, τα λεωφορεία είναι σημαντικά, αλλά δεν γεμίζουν με τον κόσμο που κάποτε γέμιζαν.
Γεγονός είναι πως για την καλοκαιρινή περίοδο η Σίφνος έχει μια πολύ καλή συγκοινωνία.
Το χειμώνα τα δρομολόγια αραιώνουν πάρα πολύ και εξυπηρετούν κυρίως τους μαθητές.
Βέβαια, εδώ και ένα μήνα, με τα σχολεία κλειστά δεν εξυπηρετούν τους μαθητές.

Ο ρόλος των λεωφορείων παραμένει σημαντικός για όλους όσους δεν έχουν δικό τους αυτοκίνητο.

Τα λεωφορεΐα της Σίφνου έχουν μεγάλη ιστορία …..

 

Η φωτογραφία που έχουμε βαλει στο κείμενο μας με το Γιώ βρέθηκε εδώ https://www.facebook.com/BUS-Memories-Greece

Advertisements

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ