Το 2003 ξεκινά η έντονη παρουσία στο νησί της GA Ferries του καπετάν-Γεράσιμου Αγούδημου.

Θα περάσουν όλα τα πλοία της εταιρείας από τις Καμάρες με πιο σταθερή, όμως, παρουσία αυτή του ηρωϊκού «Ρομίλντα» που παρέμεινε στη γραμμή μέχρι την άνοιξη 2009.

«Μιλένα», «Νταλιάνα», «Δημητρούλα», «Ροδάνθη», «Ανθή Μαρίνα», «Μαρίνα» εξυπηρέτησαν κατά καιρούς τη γραμμή.

Το 2003 το «Ρομίλντα» και το «Νταλιάνα» σύνδεσαν τη Σίφνο με τη Σύρα, μέσω του Πειραιά. Το δρομολόγιο αυτό αναβίωνε εκείνα τα παλιά δρομολόγια της δεκαετίας του ‘50.

Όσο περνούσαν τα χρόνια ο μύθος του πλοίου έλαμπε ολοένα και περισσότερο παρά τις αντιξοότητες που ποτέ δεν έλειπαν

Ένα πλοίο που άκουσε, κατά καιρούς, τα εξ αμάξης από δημοσιογράφους και επιβάτες.

Αλλά και ένα πλοίο που αγαπήθηκε πάρα πολύ από τους επιβάτες της άγονης γραμμής και τα πληρώματά του.

Η χάρη του έφτασε μέχρι τη Biennale της Βενετίας, μέσα από τις φωτογραφίες που αποτύπωσαν τους επιβάτες καταστρώματος σε ένα ταξίδια από τον Πειραιά για τη Σαντορίνη.

 

Το “Ρομίλντα” της μνήμης.

Το “Ρομίλντα” της ανθρωπιάς.

Το “Ρομίλντα” των ναυτικών του.

Το “Ρομίλντα” των νησιών της άγονης γραμμής

“Μάγκες Αλήστου Εποχής”

Πλοία όπως το “Ρομίλντα”, το “Νταλιάνα”, το “Μιλένα”, το “Δημητρούλα”, το “Κίμωλος”, το “‘Αγιος Γεώργιος” (“ξιφίας”), το “Γεώργιος Εξπρές”, το “Σίφνος Εξπρές”, το “Νηρεύς”, το “Δέσποινα”, το “Οία”, το “Κανάρης”, το “Μιαούλης”, το “Ελλη”, το “Κυκλάδες”, το “Ιόνιον”, το “Ionian Sea”, το “Ολυμπία”, το “Ναϊάς Εξπρές”, το “Νάξος”, το “Πάρος”, το “Νήσος Χίος” (το παλιό), το “Αλκαίος”, το “‘Αγιος Ραφαήλ” έμοιαζαν με τους παλιούς γνήσιους ρεμπέτες.

Πλοία της Άγονης Γραμμής, πλοία που γαλούχησαν με τα πιο όμορφα ταξίδια και μας χάρισαν τις πιο όμορφες ανατολές και τα πιο μαγικά ηλιοβασιλέματα. Ο Ηλίας Βολιότης-Καπετανάκης έγραψε ένα βιβλίο με 24 “ρεμπέτικα” πορτρέτα και του έδωσε τον τίτλο “Μάγκες Αλήστου Μνήμης”. Θα μπορούσαμε να ονομάσουμε και εμείς τα παραπάνω πλοία ως “Μάγκες Αλήστου Εποχής”…

Όταν το “Ρομίλντα” απάντησε στη ρότα του τον Μάρκο Βαμβακάρη και το «Νταλιάνα» τον Στράτο Παγιουμτζή. Σπονδή στη μνήμη όσων ταξίδεψαν, αγάπησαν, νοστάλγησαν, τα πλοία αυτά. Και ας χρειάστηκαν να τα περιμένουν για ώρες πάνω στο μώλο κάποιου νησιού της Ελληνικής Πολυνησίας.

Καπετάν-Σιδερής Μαμίδης

Ο καπετάν-Σιδερής Μαμίδης έγραψε σε σχόλιό του κάτω από μια φωτογραφία του «Ρομίλντα»:

«Η αίσθηση είναι η πραγματικότητα των αναμνήσεων που ζουν σαν μαγικές εικόνες μέσα μας».

Θα προσπαθήσουμε να αποδώσουμε αυτήν την πραγματικότητα των αναμνήσεων μέσα από σχόλια των ανθρώπων που τα ταξίδεψαν είτε ως ναυτικοί είτε ως απλοί επιβάτες.

 

Μανώλης ο Νομικός,

από Σαντορίνη

Ο Μανώλης ο Νομικός από τη Σαντορίνη έγραψε σχετικά λίγα χρόνια πριν:

«Το «Ρομίλντα» πιστεύω ότι είναι το ιδανικότερο πλοίο που πέρασε ποτέ από τις «άγονες γραμμές» των Κυκλάδων. Το πλοίο έχει 3 προπέλες και είναι πολύ μαϊτζέβελο. Μπορούσε να μπει και στα πιο μικρά λιμάνια.Ταξίδεψα μαζί του και μπορώ να πω πως μου άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Εσωτερικά ήταν πεντακάθαρο και το πλήρωμα ευγενέστατο.

Την «Ρομίλντα», τον «Κορνάρο» την «Ανθή Μαρίνα» και τα υπόλοιπα ξαδέρφια τους (εξωτερικά μοιάζουν πολύ) που κατάγονται από το κανάλι της Μάγχης τα θεωρώ ως τα πιο αρσενικά πλοία. Διαθέτουν ισχυρές μηχανές με 3 έλικες και έχουν τέλεια πλεύση τους σε χοντρούς καιρούς. Στην εποχή τους τα πλοία αυτά ήταν πολύ μπροστά.

Το «Ρομίλντα» κάθε καλοκαίρι κατηγορούνταν από τα ΜΜΕ για τις βλάβες και τις καθυστερήσεις του. Ποτέ όμως δεν προβλήθηκε από τα ΜΜΕ τον χειμώνα τότε που πήγαινε στα μικρά νησιά και υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες έδενε στα ανύπαρκτα λιμάνια δίνοντας κυριολεκτικά την ζωή σε αυτά. Το έργο του στα νησιά του Αιγαίου τεράστιο. Για αυτό όποιο και αν είναι το μέλλον του «αφανή» αυτού ήρωα του Αιγαίου δεν θα τον ξεχάσω ποτέ».

Ο καπετάν-Ισίδωρος ο Λιγνός

Ο καπετάν-Ισίδωρος ο Λιγνός μας είπε για το «Ρομίλντα»:

Το «Ρομίλντα» δεν πρόκειται να το ξεχάσω ποτέ.

Τέτοιο καράβι είναι δύσκολο να ξανασυναντήσω στην καριέρα μου.

Το «Ρομίλντα» είχε τρεις μηχανές, δύο προπελάκια, ένα 350 KW και ένα 650 KW, από τα οποία το μεγάλο ήταν εξαρτημένο πάνω στην κύρια μεσαία μηχανή. Ήταν πολύ καλό στη μανούβρα, φτάνει να είχε ρίμη. Το μόνο κακό ήταν ότι είχε μόνο ένα τιμόνι. Βαρύ πλοίο, όπου το έβαζες καθόταν, δεν καταλάβαινε τον αέρα. Έπρεπε να έχει 8 μποφώρ για να τον καταλάβεις τον αέρα.

Όσοι έκαναν  πλοίαρχοι σε αυτό το αγάπησαν.

Και όπως ήταν το «Ρομίλντα», είναι και ο «Βιτσέντζος Κορνάρος».

Και για τα συμβατικά πλοία γενικότερα:

Για μένα το ναυτικό επάγγελμα είναι τρόπος ζωής. Είναι ένα δύσκολο και ιδιαίτερο επάγγελμα , δεν μπορούν να το ασκήσουν  πολλοί. Το συμβατικό πλοίο πιστεύω ότι βοηθάει σε αυτό .Σου παρέχει την καμπίνα σου, τρως, κοιμάσαι, εργάζεσαι. Σαν το σπίτι μας.

Όταν ξεκίνησα το 1987 η ακτοπλοΐα ήταν πολύ καλύτερη τότε. Οι άνθρωποι ήταν πιο ξέγνοιαστοι. Τώρα τα πράγματα έχουν αλλάξει. Σήμερα υπάρχει πολύ άγχος και πίεση. Όλοι μαζί όσοι εμπλέκονται στο ακτοπλοïκό γίγνεσθαι δημιουργούν αυτήν την πίεση.

Και, βέβαια, να μην ξεχάσουμε να αναφέρουμε τον Γιάννη και τον Γιώργο τον Ξύδη, οι οποίοι υπήρξαν πράκτορες της GA Ferries στη Σίφνο. Oι άνθρωποι αυτοί βοήθησαν πολύ την εταιρεία στα χρόνια που αυτή εξυπηρέτησε τα νησιά μας. Τα πλοία της GA Ferries μετέφεραν πολλά φορτηγά και ο ρόλος του πράκτορα είναι σημαντικός για την ομαλή διακίνηση των φορτηγών.  Ο Γιώργος ο Ξύδης συνεχίζει με τη συνέπεια και το μεράκι του πατέρα του. Ο ρόλος του πράκτορα παραμένει ακόμα και σήμερα σημαντικός. Η εμπειρία μετρά πολύ. Η μεγάλη παράδοση της οικογένειας Ξύδη συνεχίζεται.

“Ρομίλντα» και «Άγιος Γεώργιος»

Για πέντε χρόνια συνυπήρξαν στη γραμμή μας το «Ρομίλντα» και το «Δημητρούλα» μαζί με το «Άγιος Γεώργιος» της VENTOUIS SEA LINES.

To “Ρομίλντα» ταξίδευε δύο φορές την εβδομάδα για Κύθνο-Σέριφο-Σίφνο-Μήλο-Κίμωλο-Φολέγανδρο-Σίκινο-Ίο-Σαντορίνη-Ανάφη.

Το «Άγιος Γεώργιος» ταξίδευε στην κύρια γραμμή για Κύθνο-Σέριφο-Σίφνο-Κίμωλο-Μήλο.

Από την μία η ολλανδική σχολή ναυπηγικής, από την άλλη η γαλλική.

Από τη μία ένα μέλος της θρυλικής σειράς των «FREE ENTERPRISE», από την άλλη ένας από τους θρυλικούς «ΑΠΟΛΛΩΝΕΣ» που πέρασαν από την ακτοπλοΐα μας.

Μία σχέση που συνδέει τα δύο πλοία είναι ότι έφεραν και τα δύο το όνομα «ΡΟΜΙΛΝΤΑ».

Το «Άγιος Γεώργιος» είναι το πρώτο «Ρομίλντα» που αποκτήθηκε από την GA Ferries το 1992.

Το γνώριμο σε μας «Ρομίλντα», το ολλανδικό, είναι το δεύτερο στη σειρά «ΡΟΜΙΛΝΤΑ» και αυτό που μακροημέρευσε στην ακτοπλοΐα μας. Ξεκίνησε δρομολόγια το 1993 έπειτα από πολλές περιπέτειες που είχαν να κάνουν με τις πολιτικές ισορροπίες στον «ευαίσθητο» χώρο της ελληνικής ακτοπλοΐας.

Το όνομα προέκυψε από τα αρχικά των λέξεων «ΡΟδάνθη», ΜΙΛένα» και «ΝΤΑλιάνα», των πλοίων που διέθετε η GA FERRIES όταν απέκτησε το θρυλικό «HENGIST», το μετέπειτα «Άγιος Γεώργιος». 

Ακολουθεί ενα μικρό βίντεο απο την Σίφνο:

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ