Το «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ»

στη Σίκινο

Το «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ» κατάφερε να δέσει στο λιμάνι της Σικίνου με ισχυρό γαρμπή (νοτιοδυτικός άνεμος).

Φωτογραφία από το site www.ellinikiaktoploia.net

Στην πραγματικότητα το γεγονός αποτελεί μια κοινοτυπία καθώς από τον Ιούλιο του 2017 ο «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ» έχει πιάσει πολλές φορές στη Σίκινο και με πιο δύσκολο καιρό από αυτό που επικρατούσε το Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2020.

Αυτή τη φορά η εντυπωσιακή προσέγγιση του πλοίου καταγράφηκε από τους ανθρώπους που έχουν το Πρακτορείο του νησιού (ΚOUNTOURIS TRAVEL), τον Παναγιώτη και τη Μαρία Κουντούρη, και με τον τρόπο αυτό έμαθε ο πολύς κόσμος τι εστί γαρμπής στην Αλοπρόνοια (το λιμάνι της Σικίνου).

Για τον καπετάν-Μιχάλη το Λυγνό, τον καπετάνιο του «Σολωμού», τα λόγια είναι περιττά. Άνθρωπος σεμνός και ταπεινός αποφεύγει τη δημοσιότητα. Αθόρυβα και διακριτικά εκτελεί το καθήκον του δίχως να επιδιώκει «τον έπαινο του Δήμου και των Σοφιστών», όπως λέει ο Κωνσταντίνος Καβάφης στο ποίημά του.

«ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ»

Ο «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ» δεν είναι ένα εύκολο πλοίο στη μανούβρα.

Είναι βαπόρι ψηλό, με μεγάλες επιφάνειες που δυσκολεύουν τη μανούβρα όταν ο καιρός φρεσκάρει.

Οι κοντοί καταπέλτες του δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο την προσέγγιση σε συνθήκες «Σικίνου», «Σίφνου», «Κιμώλου», σαν αυτές που επικρατούσαν το Σάββατο στην Αλοπρόνοια.

Όμως στα χέρια του καπετάν-Μιχάλη του Λυγνού το βαπόρι «ακούει», ακόμα και αν χρειαστεί να κάνει δεύτερη προσπάθεια.

Ο καπετάνιος έχει απόλυτη εμπιστοσύνη στο πλήρωμά του, ξέρει καλά πως οι μηχανές δεν θα τον προδώσουν και πως όλα θα πάνε καλά.

Όπως έλεγαν οι παλιοί Σιφνιοί «έχει βρει για τα καλά τα χούγια του βαποριού».

Και κάπως έτσι καταφέρνει να δέσει με ασφάλεια  το πλοίο δένει στο λιμάνι ακόμα και όταν ο γαρμπής ανεβάζει το κύμα ζεστό πάνω στην προβλήτα.

Με το μεράκι και την ικανότητα του καπετάνιου, την εμπιστοσύνη στο πλήρωμα και στο πλοίο και την εξαιρετική συνεργασία το πλοίο θα δέσει σε κάθε καιρό.

Το «Διονύσιος Σολωμός» έχει προσφέρει πάρα πολλά στο νησί μας.

Χειμώνα-καλοκαίρι, το πλοίο είναι πάντα παρών.

Με γαρμπήδες και πουνέντηδες το πλοίο κατά 99,99 % θα καταφέρει να δέσει. Και όταν δεν δένει τότε οι συνθήκες είναι πραγματικά ακραίες.

Το παρακάτω βίντεο είναι από το λιμάνι της Σίφνου τον Γενάρη του 2018:

Το πλοίο εξελίσσεται σε ένα σύγχρονο «ΜΗΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ», πλοίο-ορόσημο για τη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων.

Οι καβοδέτες

Στην Αλοπρόνοια βλέπουμε στο βίντεο τον λοστρόμο να δίνει το βιλάϊ με τα χέρια στους καβοδέτες.

Σκηνές απίστευτες με τους καβοδέτες της Σικίνου να συμπληρώνουν αρμονικά το παζλ της επιτυχημένης προσέγγισης του πλοίου.

Ο Παναγιώτης ο Κουντούρης είναι και αυτός καβοδέτης.

Μετά τη μανούβρα στη Σίκινο ο ένας από τους δύο καβοδέτες επαινεί δημόσια τον καπετάνιο.

Και συμπληρώνοντας για τους καβοδέτες της Σικίνου να θυμίσουμε πως ο Μήτσος ο Διβόλης, ο παλιός καβοδέτης, αποκαλείται «Γαρμπής». Πιθανόν αυτό να συνδέεται με τη μάχη που έδωσε μια ολόκληρη ζωή με τους γαρμπήδες της Αλοπρόνοιας.

Ο αγώνας της μανούβρας

και η κριτική των άναυτων

Αν τώρα ρωτήσετε τους καπετάνιους, τους μηχανικούς, τους ναύτες, τους καβοδέτες πόσες φορές έχουν αντιμετωπίσει παρόμοιες συνθήκες θα σας πουν σίγουρα πως είναι πολλές και μάλιστα πολύ χειρότερες από αυτές που βλέπουμε στο βίντεο του Σαββάτου (26 Σεπτεμβρίου 2020)..

Το αστείο είναι πως χωρίς την καταγραφή οι περισσότεροι δεν θα μάθαιναν ποτέ τι συμβαίνει στη Σίκινο και στην κάθε Σίκινο όταν φρεσκάρει για τα καλά ο γαρμπής και ο πουνέντης.

Αυτοί, λοιπόν, οι άνθρωποι ρισκάρουν κάθε φορά για να δέσει το πλοίο στη Σίφνο, τη Σίκινο, τη Φολέγανδρο, την Κίμωλο.

Μαζί με τους καβοδέτες δίνουν έναν τιτάνιο αγώνα που παραμένει αθέατος και άγνωστος στο ευρύ κοινό.

Και οι άνθρωποι αυτοί ξέρουν καλά πότε το πλοίο θα πρέπει να παραμείνει στο λιμάνι και να μην ξεκινήσει ένα ταξίδι όπου το πλοίο μπορεί να κινδυνεύσει στα αλίμενα λιμάνια μας.

Κάποιοι άναυτοι στεριανοί έχει τύχει να τους κριτικάρουν τις ελάχιστες φορές που τα πλοία δεν φεύγουν λόγω απαγορευτικού.

Ο μόνος που έχει την απόλυτη ευθύνη είναι ο Καπετάνιος του πλοίου που εκτιμά κάθε φορές πόσο ασφαλής ή πόσο επικίνδυνη μπορεί να είναι μια προσέγγιση.

«ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ»

Χρόνια πριν το «Αδαμάντιος Κοραής» είχε κερδίσει τη δημοσιότητα με την προσέγγισή του στο λιμάνι της Κιμώλου ανήμερα της γιορτής του Ευαγγελισμού του 2013 (25 Μαρτίου 2013).

Ο καπετάν-Ισίδωρος Λιγνός κατάφερε να δέσει το πλοίο χάρη στην ικανότητά του και την εξαιρετική συνεργασία του με το πλήρωμα του πλοίου.

Το γεγονός αυτό στάθηκε σημαντικό για την επέκταση της προβλήτας της Κιμώλου. Πάντα κάποιο καλό θα προκύπτει σε τέτοιες «ακραίες καταστάσεις». Η λέξη «ακραίες» αφορά τους στεριανούς που βλέπουν το βίντεο και όχι τους θαλασσινούς που αντιμετωπίσουν συχνά τέτοιες καταστάσεις.

Ας ελπίσουμε το ίδιο να συμβεί και τώρα και να δρομολογηθεί η προέκταση της προβλήτας.

Να είναι όλοι καλά!!!

Καλά ταξίδια στο «Διονύσιος Σολωμός» και το πλήρωμά του

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ