Ας επιστρέψουμε για λίγο κάπου είκοσι έξι-επτά χρόνια πριν. 

Στα 1991-1992 στο λιμάνι της Ζακύνθου είναι δεμένο το “Άγιος Διονύσιος Ι” της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Μεταφορικής Εταιρείας Ζακύνθου (Α.Ν.Μ.Ε.Ζ.)


Είναι το θρυλικό πλοίο που ταξίδεψε για χρόνια από τα λιμάνια της Ραφήνας και του Πόρτο Ράφτη με τα ονόματα “Σύρος” και “Μύκονος”.

Με το πλοίο αυτό ξεκίνησε τη διαδρομή της στα ακτοπλοϊκά δρώμενα της χώρας η Α.Ν.Μ.Ε.Ζ.
Η εταιρεία δημιουργήθηκε από επαγγελματίες οδηγούς που συχνά πυκνά περνούσαν μία μικρή Οδύσσεια για να καταφέρουν να ταξιδέψουν από την Κυλλήνη μέχρι τη Ζάκυνθο.
Ποιος θα ξεχάσει εκείνες τις μακριές ουρές στην Κυλλήνη.
Και ποιος θα ξεχάσει πόσοι ήταν αυτοί που τα καλοκαίρια έμεναν έξω από τα καράβια της γραμμής της Ζακύνθου.

Μιλάμε για την εποχή του “Πρωτέα”, του “Ζάκυνθος Ι” (μέχρι τον Δεκέμβριο του 1989 ταξίδευε στη γραμμή το πρώτο “Ζάκυνθος”) και του “Δημήτριος Μοίρας” (από το 1988 και μετά, ενώ μέχρι τότε ταξίδευε το “Μάρθα”).

Η ανάγκη ήταν που γέννησε την ΑΝΜΕΖ.
Εδώ βλέπουμε το λογότυπο για τα 25 χρόνια της εταιρείας στα πλαϊνά του “Διονύσιος Σολωμός” όταν το βαπόρι μετασκευαζόταν πέρισυ στο Κερατσίνι.

  
Οι υπόλοιπες εταιρείες δεν υποδέχθηκαν με ροδοπέταλα το “Άγιος Διονύσιος Ι”.
Υπήρξαν αντιδράσεις, αλλά σιγά-σιγά το πλοίο απέκτησε σημαντική πελατεία.
Τα βυτία και τα φορτηγά ήταν η πελατεία του.

Σύντομα το πλοίο αντικαταστάθηκε από το μεγαλύτερο “Άγιος Διονύσιος Σ”.


Εδώ βλέπουμε το “Αγιος Διονύσιος Σ” δεμένο στο λιμάνι της Ραφήνας σε μια θέση που εδώ και αρκετά χρόνια δεν έχει ξαναπιάσει ποτέ ξανά πλοίο. 
Το “Άγιος Διονύσιος Σ” της ΑΝΜΕΖ (Ανώνυμης Ναυτιλιακής Μεταφορικής Εταιρείας Ζακύνθου) είχε αντικαταστήσει για λίγο το “Μύκονος ΙΙ” της ΜΥΚΟΝΟΣ Α.Ν.Ε. 

Με τα δύο αυτά πλοία ξεκίνησε η εταιρεία το μακρύ της ταξίδι στην Ακτοπλοΐα. Από το “Άγιος Διονύσιος Ι” και το “Άγιος Διονύσιος Σ” στον “Διονύσιο Σολωμό”, τον “Ανδρέα Κάλβο” και τον “Αδαμάντιο Κοραή”

Η ΑΝΜΕΖ είναι μια πολύ καλή εταιρεία, νοικοκυρεμένη, οικογενειακή. Πόρρω απέχει από τα μεγάλα σχήματα με τα funds. 

Η είσοδος της εταιρείας στην επιβατηγό Ακτοπλοΐα έγινε το 2000 με το “Διονύσιος Σολωμός”, το οποίο αποδείχθηκε πραγματικό χρυσορυχείο για την εταιρεία. 





Ακολούθησε το πλοίο “Ανδρέας Κάλβος”, το οποίο μετασκευάστηκε σε επιβατηγό/οχηματαγωγό, καθώς αρχικά ταξίδευε μόνο ως οχηματαγωγό με το όνομα “Τόνυα” και τα σινιάλα της εταιρείας του κ. Σ. Βουράκη.






Στα τέλη του 2008 δρομολογήθηκε το “Αδαμάντιος Κοραής”, αρχικά στη γραμμή της Παροναξίας, και στη συνέχεια στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων.


Το τόλμημα της ΑΝΜΕΖ να δρομολογήσει πλοίο στο Αιγαίο αποδείχθηκε, τελικά, επιτυχημένο.
Φάνταζε ιδιαίτερα τολμηρό εγχείρημα, αλλά σιγά-σιγά κατάφερε να σταθεί επάξια στην γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων.

Ο “Αδαμάντιος Κοραής” πρωτοξεκίνησε στην Ακτοπλοΐα το 2008, όταν ρίχτηκε κυριολεκτικά στον Λάκκο των Λεόντων της Παροναξίας. Με τα εκατό του μέτρα και τη μικρή, σχετικά, ταχύτητα του, κλήθηκε να ανταγωνιστεί μεγαλύτερα και ταχύτερα πλοία. Ακόμα και με τον καπετάν-Σπύρο Θηραίο στα χειριστήρια του, τα πράγματα δεν ήταν πάντα εύκολα.

Κάποια στιγμή στη ρότα του προστέθηκε και η γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων. Εδώ τα πράγματα φάνηκε να είναι πιο εύκολα. Το πλοίο ταίριαζε πιο πολύ εδώ. Σιγά-σιγά κατάφερε να αποκτήσει μια μοναδική σχέση εμπιστοσύνης με τους επιβάτες και τους οδηγούς των φορτηγών της γραμμής.

Ο “Κοραής” θυμίζει σε πολλά το “Μήλος Εξπρές”. Μπορεί, βέβαια,να μην είναι εξίσου εύδρομο με το θρυλικό πλοίο των Σταθάκη-Μανούσου, αλλά είναι εξίσου αξιόπιστο με εκείνο.
Με πλήρωμα δεμένο όσο λίγα.
Με τον καπετάν-Ισίδωρο Λιγνό από την Σαντορίνη στα χειριστήρια και τον μαστρο-Γιάννη Ζούρα από την Άνδρο στο βασίλειο των DAIHATSU, το πλοίο έγραψε τη δική του όμορφη ιστορία στη γραμμή. 

Στην πορεία τα χειριστήρια πέρασαν στον καπετάν-Μιχάλη Λιγνό που συνέχισε με την ίδια επιτυχία.



Η δρομολόγηση του “Ανδρέας Κάλβος” στη γραμμή το καλοκαίρι του 2015 ήταν μια κίνηση ανάγκης για τη γραμμή και την εταιρεία.
Ο “Κάλβος” πάλεψε όσο καλύτερα μπορούσε, αλλά δεν ήταν εύκολο να προσφέρει όλα όσα είχε ανάγκη η γραμμή.


Η δρομολόγηση του “Διονύσιος Σολωμός” στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων τον Ιούλιο του 2017 εδραίωσε τη θέση της εταιρείας στη γραμμή.
Μια κίνηση-ματ για την εταιρεία.


Σήμερα ο ακτοπλοϊκός χάρτης του Αιγαίου αλλάζει ξανά.
Οι δύο μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες συγχωνεύονται.
Η Blue Star Ferries απορροφά την Hellenic Seaways.  Ένας ακτοπλοϊκός Κολοσσός στο Αιγαίο.
Συνήθως τα μονοπώλια δεν κάνουν καλό στα νησιά και τους νησιώτες.
Ο υγιής ανταγωνισμός γεννά προσφορές για τους επιβάτες και καλύτερες υπηρεσίες για τα νησιά.

Το 2018 μοιάζει με το το 1999 όταν δημιουργήθηκε η Hellas Ferries, από την οποία προέκυψε η Hellenic Seaways;
Αυτό θα το δείξει ο χρόνος.

Για τους νησιώτες τα πλοία αποτελούν τη γέφυρα ζωής με τη στεριά.
Η γέφυρα της ζωής και της ελπίδας.
Στον μακρύ χειμώνα της ελληνικής Πολυνησίας το πλοίο φέρνει τη χαρά και την ελπίδα.

Ας στηρίξουμε τις μικρότερες εταιρείες της Ακτοπλοΐας παράλληλα με τις μεγάλες.
Τα νησιά έχουν ανάγκη όλες τις εταιρείες!!!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ