Σήμερα Κυριακή 26 Νοεμβρίου 2017 το “Speed Runner III” ολοκλήρωσε τα δρομολόγιά του για τη φετινή χρονιά.
Το πλοίο παρέτεινε τα δρομολόγιά του τον μήνα Νοέμβριο για να εξυπηρετήσει τα νησιά μας με δύο δρομολόγια την εβδομάδα, κάθε Παρασκευή και Κυριακή.
Η προσφορά του είναι υπερ-πολύτιμη.
Το πλοίο της Aegean Speed Lines κάθε χρόνο είναι αυτό που, συνήθως, δένει τελευταίο από όλα τα ταχύπλοα.



Όμως, η Σίφνος απομένει ξανά με ένα πλοίο να τη συνδέει με τον Πειραιά από τα τέλη Νοεμβρίου έως τις αρχές Απριλίου.
Φέτος έχουμε τον “Διονύσιο Σολωμό” που θα εξυπηρετεί τα νησιά μας με τρία δρομολόγια την εβδομάδα μέχρι τις γιορτές.




Και έπειτα από το Γενάρη θα έχουμε ξανά τον “Αδαμάντιο Κοραή”, όπως όλα τα προηγούμενα χρόνια.
Η Zante Ferries είναι αυτή που βγάζει τα κάστανα από τη φωτιά.
Όταν όλοι οι άλλοι δένουν αυτή συνεχίζει, έχοντας βέβαια και την επιδότηση της γραμμής.
Για τα νησιά μας, όμως, είναι πολύ σημαντικό το τέταρτο δρομολόγιο της εβδομάδας, αυτό του Σαββάτου, που εδώ και ένα περίπου μήνα έχει κοπεί.


   



Ο χειμώνας δεν είναι εύκολος στα νησιά.
Παρά τα συνέδρια, παρά τα μεγάλα λόγια, παρά τις υποσχέσεις όταν η μέρα μικραίνει και οι τελευταίοι τουρίστες φεύγουν τα νησιά βιώνουν έναν ιδιότυπο ναυτικό αποκλεισμό.
Αυτή τη στιγμή τα δρομολόγια για Σίφνο είναι κάθε Δευτέρα-Τετάρτη και Παρασκευή από τον Πειραιά.
Και από τη Σίφνο για τον Πειραιά είναι κάθε Τρίτη-Πέμπτη και Κυριακή.
Πιστεύετε ότι είναι αρκετά;




Ίσως τον καιρό του ’60 και του ’70 τα δύο ή τα τρία δρομολόγια να ήταν σχετικά αρκετά.
Οι άνθρωποι δεν μετακινούνταν πολύ συχνά και οι ανάγκες ήταν, ίσως, πιο περιορισμένες.
Το “Κάλυμνος” έκανε τότε δυο δρομολόγια.
Και το “Μαριλένα”, ή το “Ευαγγελίστρια”, έκαναν ακόμα άλλο ένα.


Στα 2017 μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι τρία δρομολόγια είναι αρκετά;
Σίγουρα δεν είναι.
Οι ανάγκες έχουν κατά πολύ μεγαλώσει και τα ταξίδια αποτελούν μια αναγκαιότητα.




Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά τα νησιά μας παραμένουν χωρίς ακτοπλοΐκή σύνδεση με τη Σύρα και την Πάρο από τότε που το ‘Άρτεμις” έδεσε για την αναγκαία ετήσια συντήρησή του.


Φυσικά και το πλοίο έπρεπε να δέσει, αλλά έπρεπε να αντικατασταθεί από κάποιο άλλο πλοίο.
Δόξα το Θεό υπήρχαν πλοία που θα μπορούσαν να μπουν στη θέση του αν, βέβαια, είχαν έγκαιρα ενδιαφερθεί για αυτό οι αρμόδιοι.




Μια εταιρεία θα έπρεπε να αντικαθιστά ένα πλοίο της όταν έχει αναλάβει μια επιδοτούμενη γραμμή.
Είναι απλά θέμα λογικής.
Αυτό θα έπρεπε να αναφέρεται ρητά στη σύμβαση.


Κανείς δεν μπορεί να πάει σε λογικό χρόνο από τη Σίφνο στη Σύρα ή την Πάρο χωρίς το ενδοκυκλαδικό δρομολόγιο.
Αλλιώς, θα πρέπει να πάει από τη Σίφνο στον Πειραιά, να διανυκτερεύσει και την άλλη μέρα να πάρει το πλοίο για την πρωτεύουσα των Κυκλάδων.


Φαίνεται πως κάτι δεν πάει καλά.
Η γιαγιά μου, το κυρα-Μαρώ από τα Εξάμπελα, έλεγε πως “με τις πορδές δεν βάφεις αυγά”.
Και εδώ φαίνεται πόσο ταιριάζει και πόσο δίκιο είχε.


Χρειάζεται λίγη περισσότερη σοβαρότητα ….
Για όλους τους ανθρώπους που μένουν στα νησιά και έχουν το πλοίο μοναδικό μέσο μεταφοράς ….
Για όλους όσους για να μετακινηθούν από ένα νησί σε ένα άλλο γειτονικό θα πρέπει να ζήσουν μια μικρή Οδύσσεια….


Βρισκόμαστε στα 2017 …..  





Advertisements

2 ΣΧΟΛΙΑ

Comments are closed.