ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΓΡΗΓΟΡΟ ΤΡΕΝΟ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΝ ΜΑ'Ι'Ο - ΚΑΙ ΠΟΥ ΘΕΟΣ

Breaking

Σάββατο, 13 Απριλίου 2019

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΓΡΗΓΟΡΟ ΤΡΕΝΟ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΝ ΜΑ'Ι'Ο

Τον Μάιο αναμένεται να φέρουν οι Ιταλοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το πρώτο γρήγορο τρένο στην Ελλάδα, που θα εκτελεί το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες. Το 2020 το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα εκτελείται από συνολικά πέντε υπερταχείες αμαξοστοιχίες.



Το Μάιο αναμένεται να φέρουν οι Ιταλοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το πρώτο γρήγορο τρένο στην Ελλάδα, που θα εκτελεί το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες.


Αυτό δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης, στο περιθώριο του συνεδρίου «Η Θεσσαλονίκη πύλη ανάπτυξης για την Ευρώπη και τη Μεσόγειο».

«Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν υποχωρεί από τις αρχικές δεσμεύσεις της», ξεκαθάρισε ο ίδιος, δίνοντας σαφή απάντηση στην ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, που στο τέλος του περασμένου Φεβρουαρίου είχε δώσει διορία 90 ημερών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να φέρει γρήγορα τρένα στην χώρα, τονίζοντας μάλιστα ότι «σε διαφορετική περίπτωση θα δοθεί άλλη λύση».

Όπως ανακοίνωσε ο κ. Τσαλίδης, «εντός του Απριλίου αναμένεται να δοθεί στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ η διπλή ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Αθήνα, ώστε το νέο γρήγορο δρομολόγιο να ξεκινήσει στις αρχές Μαΐου».

Με βάση το επενδυτικό σχέδιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την περίοδο 2019-2023, αρχικά θα φτάσει ένα γρήγορο τρένο στην Ελλάδα. Ωστόσο, το 2020 το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα εκτελείται από συνολικά πέντε υπερταχείες αμαξοστοιχίες.

Μετά και το δεύτερο εξάμηνο του 2020, που θα έχουν εγκατασταθεί τα απαραίτητα συστήματα, όπως η σηματοδότηση, η τηλεδιοίκηση και το σύστημα ασφάλειας, ο χρόνος θα μειωθεί ακόμη περισσότερο στις 3 ώρες και 20 λεπτά, ανέφερε ο κ. Τσαλιδης, επισημαίνοντας ότι: «Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ακολουθήσει τέτοια τιμολογιακή πολιτική, που θα επιτρέψει στο συγκεκριμένο δρομολόγιο να είναι ανταγωνιστικό προς το αεροπλάνο».

Εξάλλου, όπως τόνισε ο ίδιος, η Θεσσαλονίκη είναι πύλη της βαλκανικής ενδοχώρας και της νοτιοανατολικής Ευρώπης. «Γίνεται ένα hub, από το οποίο θα περνούν εμπορεύματα από όλες τις όμορες χώρες και όταν ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική διασύνδεση Θεσσαλονίκης –Καβάλας – Αλεξανδρούπολης μέχρι τη Βουλγαρία και ίσως τη Ρουμανία, θα γίνει αυτό που αποκαλείται σήμερα πρωτεύουσα των Βαλκανίων», επισήμανε ο κ.Τσαλίδης.

Η κόντρα Σπίρτζη-ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Στις 25 Φεβρουαρίου ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, υποστήριξε ότι η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού τμήματος από την Αθήνα έως τη Θεσσαλονίκη ολοκληρώθηκε. «Τους επόμενους μήνες θα μπει ένα γρήγορο τρένο επιτέλους, μετά από 80 χρόνια. Αλλά δεν είναι στο δικό μας χέρι πλέον, είναι στο χέρι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Δεν είναι το τρένο εδώ, θα έρθει σε ενάμιση μήνα από ό,τι ξέρω, ώστε να μπορούμε πλέον σε 3 ώρες και 17 λεπτά να είμαστε από το κέντρο της Αθήνας στο κέντρο της Θεσσαλονίκης», ανέφερε ο υπουργός.

Ωστόσο, απείλησε πως αν «η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν ανταποκριθεί σε αυτό, θα υπάρχει άλλη λύση», επαναφέροντας για μία ακόμα φορά το θέμα της ίδρυσης νέας σιδηροδρομικής εταιρείας με τη συμμετοχή του Δημοσίου, καθώς πλέον η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανήκει στην ιταλική Ferrovie.

Είχαν προηγηθεί δηλώσεις του κ. Σπίρτζη, σύμφωνα με τις οποίες «δόθηκε εντολή σε ΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ να διαπραγματευτούν με τον αρμόδιο φορέα που χρηματοδοτεί στην Ευρώπη την αγορά τροχαίου υλικού, προκειμένου να αγοράσει το Δημόσιο τέτοιους συρμούς και να καλύψει τις ανάγκες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη σε περίπτωση που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν κάνει τέτοιες επενδύσεις».

Στην ίδια κατεύθυνση, η διοίκηση του ΟΣΕ δήλωσε πως επιθυμεί να λάβει σιδηροδρομική άδεια και να εκτελεί σιδηροδρομικές μεταφορές, τονίζοντας ωστόσο, ότι ο χρόνος που θα δραστηριοποιηθεί, θα εξαρτηθεί από την κατάσταση της αγοράς στην χώρα μας.

Επίσης, στα μέσα Νοεμβρίου του 2018, ο κ. Σπίρτζης, μιλώντας στο Thessaloniki Summit 2018, τόνισε χαρακτηριστικά: «Aν είναι συνεπής η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα φέρει ένα πραγματικό ασημένιο βέλος και όχι ένα μοντέλο επίδειξης».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου