ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ 1996 ΒΥΘΙΣΤΗΚΕ Η ΠΥΡΑΥΛΑΚΑΤΟΣ ''ΚΩΣΤΑΚΟΣ''ΜΕ 4 ΝΕΚΡΟΥΣ - ΚΑΙ ΠΟΥ ΘΕΟΣ

Breaking

Κυριακή, 4 Νοεμβρίου 2018

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ 1996 ΒΥΘΙΣΤΗΚΕ Η ΠΥΡΑΥΛΑΚΑΤΟΣ ''ΚΩΣΤΑΚΟΣ''ΜΕ 4 ΝΕΚΡΟΥΣ



Μαύρη ημέρα για το Πολεμικό Ναυτικό η 4η Νοεμβρίου 1996….

Τραγικό δυστύχημα στο θαλάσσιο χώρο έξω από το Βαθύ της Σάμου, όταν η πυραυλάκατος “Κωστάκος” του Πολεμικού Ναυτικού εμβολίζεται από το επιβατηγό πλοίο “Σάμαινα”. Από το σφοδρό εμβολισμό σκοτώνονται ακαριαία 4 υπαξιωματικοί, ενώ η πυραυλάκατος κόβεται στα δύο και βυθίζεται μέσα σε 10 λεπτά!



Τα τέσσερα μέλη του πληρώματος της ΤΠΚ «ΚΩΣΤΑΚΟΣ» πνίγηκαν καθώς είχαν την ατυχία να βρίσκονται στο χώρο της συγκρούσεως και εγκλωβίστηκαν εντός αυτού. Πρόκειται για τους:
• Ανθυπασπιστή ΗΝ/ΣΝ Κ. Κοκκίνη
• Κελευστή ΗΝ/ΔΒ Α. Ασπρογέρακα
• Κελευστή ΗΝ/ΔΒ Γ. Αναδρανιστάκη
• Κελευστή Η/Τ Β. Μαυρογιώργο

Στις 15 Μαρτίου 1997, μετά από πλήθος επίπονων προσπαθειών από πλευράς του ΠΝ και ομάδος εξειδικευμένων δυτών, η ΤΠΚ «ΚΩΣΤΑΚΟΣ» ανελκύστηκε αλλά κρίθηκε ως μη συμφέρουσα η επισκευή της, εκτός από ορισμένα απάρτια κυρίως οπλικών συστημάτων και πυραύλων Penguin που κρίθηκαν κατάλληλα ως αμοιβά.


Πολλοί έσπευσαν να “μοιράσουν” τις ευθύνες στον κυβερνήτη της πυραυλακάτου και στον καπετάνο του Σάμαινα. Έγραψαν κάποιοι ότι η πυραυλάκατος ήταν με σβησμένα φώτα αγκυροβολημένη.Φυσικά σε άσκηση ΠΑΡΜΕΝΙΩΝΑΣ συμμετείχε.Για την οποία άσκηση είχε ενημερωθεί ο καπετάνιος του Σάμαινα.Ο οποίος καταπλέοντας στο Βαθύ προφανώς και είχε δει τα πλοία του Στόλου,στ΄ ανοιχτά!

Κανείς δεν μας είπε τότε ,γιατί ο καπετάνιος του Σάμαινα έπλεε τόσο κοντά στις ακτές.Τι θα γινόταν αν δεν βρισκόταν μπροστά του ο Κωστάκος αλλά μια μικρή ψαρόβαρκα; Τι θα συνέβαινε αν το τιμόνι του “κολλούσε”;

Να μοιράσουμε ευθύνες.Αλλά με λογική και δικαιοσύνη. Τι έπρεπε να κάνει ο κυβερνήτης του “Κωστάκος”; Να …φωταγωγήσει τη πυραυλάκατο;

Ο καπετάνιος του Σάμαινα δεν είχε διαβάσει το ενημερωτικό του Λιμεναρχείου για την άσκηση; Δεν είδε τα πλοία όταν έμπαινε στο Βαθύ; Δεν είδε τον “Κωστάκο” στο ραντάρ του;

Ήταν πολύ πιο εύκολο να “φορτώσουν” ευθύνες στα στελέχη του ΠΝ και οι πολιτικοί και τα ΜΜΕ.

Η πυραυλάκατος «Κωστάκος» ήταν από τις πλέον αξιόμαχες μονάδες του Στόλου μας. Η ταχύτητά της ξεπερνούσε τα 35 μίλια. Ο οπλισμός της: Εξι πύραυλοι επιφανείας «Πένγκιουιν», ένα πυροβόλο «Οτομελάρα», αντιαεροπορικά πυροβόλα και τορπιλοσωλήνες τύπου SST-4, γερμανικής κατασκευής, ικανές να πλήξουν σκάφη επιφανείας ακόμη και υποβρύχια.


Η ΤΠΚ «ΚΩΣΤΑΚΟΣ» καθελκύστηκε στις 1 Μαρτίου 1980 στα «Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ» του Σκαραμαγκά, όπου και κατασκευάστηκε, στο πλαίσιο υλοποιήσεως σχετικού συμβολαίου που είχε υπογραφεί μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου (ΥΠΕΘΑ/ΓΕΝ) και της εταιρείας για την κατασκευή έξι συνολικώς πυραυλακάτων τύπoυ “COMBAΤΤΑΝΤΕ ΙΙΙΒ”. Το προαναφερθέν εξοπλιστικό πρόγραμμα ξεκίνησε το 1978 και oλoκληρώθηκε στα τέλη του 1981 με την παράδοση και του έκτου σκάφους του προγράμματος (ΤΠΚ «ΚΑΒΑΛΛΟΥΔΗΣ», ΤΠΚ «ΝΤΕΓΙΑΝΝΗΣ», ΤΠΚ «ΞΕΝΟΣ», ΤΠΚ «ΣΙΜΙΤΖΟΠΟΥΛΟΣ», ΤΠΚ «ΣΤΑΡΑΚΗΣ» και φυσικά η ΤΠΚ «ΚΩΣΤΑΚΟΣ», που ήταν η δεύτερη στη σειρά).

Στις 9 Σεπτεμβρίου 1980, η ΤΠΚ «ΚΩΣΤΑΚΟΣ» εντάχθηκε στη δύναμη του Στόλου, με πρώτο – παραλαμβάνοντα – κυβερνήτη τον τότε Πλωτάρχη Ι. Ιωάννου ΠΝ. Ονομάστηκε «Avθυπoπλoίαρχος ΚΩΣΤΑΚΟΣ» προς τιμή του αείμνηστου Ανθυποπλοιάρχου Ι. ΚΩΣΤΑΚΟΥ ΠΝ, ο οποίος ήταν αξιωματικός του υποβρυχίου «ΓΛΑΥΚΟΣ», και ο οποίος ήταν άτυχος, καθώς σκοτώθηκε στις 27 Φεβρουαρίου 1942 στην Μάλτα, όπου ναυλοχούσε το υποβρύχιό του, στη διάρκεια βομβαρδισμού του στρατηγικής σημασίας λιμανιού του νησιού από βομβαρδιστικά αεροσκάφη της γερμανικής Luftwaffe.


Και θα κλείσουμε με το ρεπορταζ στο Βήμα 10/11/1996 από τον Νίκο Χασαπόπουλο και το τέλος του άρθρου του:

Η πυραυλάκατος «Κωστάκος» με πλήρη οπλισμό είχε αξία, σύμφωνα με την εκτίμηση του πλοιάρχου κ. Κοροβέση (Γραφείο Τύπου ΓΕΝ), 20 δισ. δρχ. Οι προσπάθειες για την ανέλκυσή της (αν τελικά επιτύχουν) θα στοιχίσουν μερικά ακόμη εκατομμύρια. Αλλά το σκάφος θα είναι άχρηστο. Ο οπλισμός ­ οι περίφημοι πύραυλοι Πένγκιουιν ­ έχει καταστραφεί, το ίδιο και τα πυροβόλα της, ενώ αμφισβητείται αν μπορούν και πάλι να χρησιμοποιηθούν οι τέσσερις πανάκριβες μηχανές της, τύπου MDU, γερμανικής κατασκευής, όμοιες με αυτές που χρησιμοποιούν και τα υποβρύχια.Αξιοσημείωτο είναι ότι η πυραυλάκατος αυτή θωρείται ένα από τα πιο αξιόμαχα όπλα των Ενόπλων Δυνάμεων. Ταχύπλοο, ευέλικτο, με ισχυρότατο οπλισμό, ιδανική για το Αιγαίο, αφού μπορεί να κρυφτεί σε θαλάσσιες σπηλιές και να εφορμήσει ξαφνικά στον εχθρό.

militaire

parapolitika

https://greekmilitaryvoice

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου