ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΕΙΜΩΝΑ ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ - ΚΑΙ ΠΟΥ ΘΕΟΣ

Breaking

Κυριακή, 16 Σεπτεμβρίου 2018

ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΕΙΜΩΝΑ ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ



Σιγά-σιγά το καλοκαίρι φεύγει.

Το φθινόπωρο είναι γλυκειά εποχή που την προτιμούν αρκετοί ξένοι επισκέπτες  για να επισκέπτονται τα νησιά.
Όμως και αυτοί κάποια στιγμή θα φύγουν και θα ξεκινήσει ο χειμώνας.

Τα πλοία το ένα μετά το άλλο θα δέσουν και θα απομείνουν και πάλι τα πλοία της Zante Ferries να βγάλουν το φίσι από την τρύπα.
Αυτό συμβαίνει κάθε χρόνο από τότε που το "Άγιος Γεώργιος" εγκατέλειψε τη γραμμή και την Ακτοπλοΐα γενικότερα.



Ο χειμώνας δεν είναι εύκολος.
Οι καιροί δεν αστειεύονται και η κίνηση είναι αρκετά περιορισμένη.
Τα έξοδα τρέχουν και η μοναδική εταιρεία που εξυπηρετεί τα νησιά μας περιορίζει τα δρομολόγια σε τρία (όταν ταξιδέυει ο "Διονύσιος Σολωμός") ή σε τέσσερα (όταν στη ενεργό δράση βρίσκεται ο "Αδαμάντιος Κοραής").


Το δύσκολο είναι να βρίσκεσαι στη θέση των ανθρώπων που διαχειρίζονται τα πλοία αυτά και πρέπει να συνταιριάσουν έναν μακρύ "άγονο" χειμώνα με ένα μικρό "γόνιμο" καλοκαίρι. 

Ας μείνουμε μόνο στην Zante Ferries. 
Είναι μια εταιρεία που βρίσκεται στη γραμμή μας χειμώνα-καλοκαίρι εδώ και δέκα χρόνια. Δεν έλειψε σχεδόν ποτέ χειμώνα-καλοκαίρι. Το πλοίο της που εκτελεί το δρομολόγιο της άγονης γραμμής μέχρι την Σαντορίνη λαμβάνει επιδότηση που είναι σχετικά ικανοποιητική και καλύπτει ένα μέρος των εξόδων. 



Το καλοκαίρι όλοι ξέρουμε πως τη μερίδα του λέοντος στη γραμμή την παίρνουν τα ταχύπλοα. 
Τα συμβατικά πλοία της Zante Ferries δεν υποστηρίζονται όσο πιθανόν να τους άξιζε για τις υπηρεσίες που προσφέρουν όλο το χρόνο. 
Όλα αυτά αποτελούν φυσικά επιλογή του επιβάτη. 
Αλλά όταν έρχεται ο Σεπτέμβριος, άντε το πολύ ο Οκτώβρης ή κάποιες φορές και ο Νοέμβρης (μόνο για το πλοίο της Aegean Speed Lines), όλα τα υπόλοπα πλοία δένουν. 
Και τότε τα συμβατικά πλοία θα βγάλουν το φίδι από την τρύπα. 


Και τότε αρχίζει η πραγματικότητα. 
Πώς βγαίνει ο χειμώνας για τα πλοία; Μισθοί, καύσιμα, ασφάλειες, συντηρήσεις. 
Η επιδότηση καλύπτει μικρό μόνο μέρος όλων αυτών των εξόδων. Τα εισιτήρια είναι λιγοστά και τη γραμμή την κρατούν τα φορτηγά. 
Ο "Σολωμός" ταξίδευε ολόκληρο τον περσινό χειμώνα και την άνοιξη. Τα φορτηγά της Σαντορίνης τον στήριξαν πολύ καλά. Αλλά ο κόσμος της Ακτοπλοΐας είναι δύσκολος και ο ανταγωνισμός πολύ σκληρός. 

Το τι θα γίνει φέτος το χειμώνα το ξέρουν οι άνθρωποι που έχουν τα ηνία της εταιρείας.
Οι άνθρωποι αυτοί ξέρουν τι πρέπει να κάνουν.
Απέναντι στις τόσες και τόσες φήμες που ακούγονται βρίσκεται η πραγματικότητα που τρέχει.
Μία εταιρεία για να επιβιώσει στον λάκκο των λεόντων της Ελληνικής Ακτοπλοΐας θα πρέπει να μπορεί να προσαρμόζει κάθε φορά τα δρομολόγιά της στις συνθήκες που αλλάζουν.

Το αν ο "Διονύσιος Σολωμός" μπορεί να μείνει στη γραμμή το χειμώνα ή θα συνέφερε να επιστρέψει για λίγο στις γραμμές του Ιονίου το γνωρίζουν καλύτερα οι άνθρωποι που διαχειρίζονται την εταιρεία και οι μέτοχοι/αυτοκινητιστές που την δημιούργησαν.

Η ΖANTE FERRIES/Ανώνυμη Ναυτικιακή Μεταφορική Εταιρεία Ζακύνθου έχει περάσει από δύσκολες καταστάσεις για να φτάσει εδώ που έφτασε.
Οι άνθρωποί της έχουν μάθει να παλεύουν και να επιβιώνουν σε συνθήκες άκρατου ανταγωνισμού.

   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου