ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ''ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΙΦΝΟΣ ΜΑΣ'' - ΚΑΙ ΠΟΥ ΘΕΟΣ

Breaking

Παρασκευή, 17 Αυγούστου 2018

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ''ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΙΦΝΟΣ ΜΑΣ''

Πρίν λίγο απάντησε ο πρόεδρος του Συλλόγου ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΙΦΝΟ ΜΑΣ για το θέμα του αεροδρομίου με την παρακάτω επιστολή.


Σε συνέχεια του θέματος για την κατασκευή αεροδρομίου στο νησί μας, θα ήθελα να σας εκφράσω την ευχάριστη έκπληξη και (εξ’ αυτής) την ικανοποίησή μου για το ενδιαφέρον που δείξατε, σχετικά με την συνάντησή μου με τον Υφυπουργό Μεταφορών κ. Μαυραγάννη και τον Έπαρχο Μήλου, Σίφνου, Σερίφου, Κιμώλου, κ. Βενάκη.

Δεν σας κρύβω ότι ανήμερα της Παναγιάς και χθες, έλαβα εκαντοντάδες μηνύματα και τηλεφωνήματα από Σιφνιούς φίλους, αλλά και φίλους του νησιού μας, για ευχές, τόσο για την ημέρα, όσο και για την ευόδωση του σχεδίου «η οποία θα καλύψει σημαντικές ανάγκες του νησιού», όπως χαρακτηριστικά μου είπαν. Θέλω λοιπόν να σας ευχαριστήσω για τα θετικά και ενθαρρυντικά σχόλιά σας και κυρίως να σταθώ στο άρθρο του aigaio365.gr που υπογράφει ο κ. Χρήστος Κυμπιτζής, ο οποίος μεταξύ άλλων επισημαίνει:
«Όσο για το αεροδρόμιο, δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να εγκαταλειφθεί το σχέδιο. Η επόμενη δημοτική αρχή θα πρέπει να υλοποιήσει τις απαραίτητες μελέτες (ή να επικαιροποιήσει τις ήδη υπάρχουσες), οι οποίες θα ξεκαθαρίζουν τις δυνατότητες και τις πιθανότητες για να γίνει στο μέλλον το έργο. Και φυσικά δεν θα πρέπει να είναι δέσμια από κανέναν επιχειρηματία. Αυτή είναι μια εφικτή και υλοποιήσιμη προεκλογική υπόσχεση, η οποία δεν θα κοροϊδεύει, αλλά θα σέβεται τον κόσμο. Όλα τα υπόλοιπα είναι απλά επικοινωνιακά πυροτεχνήματα και κενές υποσχέσεις. Άλλωστε ποιος θα τις θυμάται μετά από τέσσερα χρόνια;»

Συμφωνώντας απόλυτα με τα παραπάνω αναγραφόμενα του κ. Κυμπιτζή, εκ μέρους του ΔΣ, των μελών και των φίλων του «Συλλόγου ΜΑΖΙ για τη Σίφνο μας», θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι εμείς ανήκουμε σε εκείνους που έχουν πολύ καλή μνήμη. Για παράδειγμα, θυμόμαστε πολύ καλά, ότι σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε στο πρόσφατο παρελθόν στο νησί, αποφασίστηκε ομόφωνα η αναγκαιότητα δημιουργίας αεροδρομίου, κάτι που κι ο κ. Σταύρος Καλογήρου θα θυμάται, αφού ήταν δημοτικός σύμβουλος. Γιατί λοιπόν δεν προχώρησε το project? Με βάση την άποψη κάποιων, ακόμη και επίσημων παραγόντων: «η κατασκευή αεροδρομίου δεν μπορεί να γίνει στο νησί, γιατί η σύμβαση της αριστερής κυβέρνησης του Σύριζα με την Γερμανική Frapport, δεν επιτρέπει δημιουργία αεροδρομίου σε απόσταση 100 χλμ από δικό της αεροδρόμιο»!!!
Α, ναι?
Στην μικρότερη από τη Σίφνο μας Ανάφη, που βρίσκεται δίπλα από το Διεθνές αεροδρόμιο της Σαντορίνης γιατί τα κατάφεραν; Γιατί η κατασκευή του είναι σε εξέλιξη;
Γιατί οι τοπικοί μας παράγοντες εγκατέλειψαν την ιδέα τόσο εύκολα και για τόσα χρόνια; Γιατί δεν το κυνήγησαν περαιτέρω από την στιγμή που είχαν πάρει την ομόφωνη σχετική απόφαση;
Ας αναλογιστούμε λοιπόν λίγο όλοι μας, αυτά τα ερωτήματα. Η συνάντηση με τον Υφυπουργό Μεταφορών Μαυραγάνη έδειξε -αν μη τη άλλο- ότι η δυνατότητα αυτή ακόμη υπάρχει.

Θέλω όμως να σταθώ και στα τηλεφωνήματα από φίλους που μου εξέφρασαν τους προβληματισμούς τους. Κυρίως για τα θέματα της χωροθέτησης και της επιβάρυνσης του νησιού με επιπλέον κόσμο!
1. Σχετικά με τη χωροθέτηση, στην συνάντηση στο Υπουργείο Μεταφορών, είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω από τη λεπτομερή ενημέρωση του Επάρχου κ. Βενάκη προς τον Υφυπουργό κ. Μαυραγάνη, όλες τις μελέτες που εδώ και δεκαετίες έχουν γίνει ως προς την υπόδειξη τοποθεσιών για την κατασκευή του αεροδρομίου, αλλά και τη σχετική γνωμοδότηση της ΥΠΑ για την τοποθεσία και τις δυνατότητές του. Ο κ. Βενάκης μάλιστα επισήμανε στον Υφυπουργό την αναγκαιότητα κινητοποίησης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, καθώς το οικονομικοτεχνικό πλάνο που του παρουσίασε πρακτικά επιτρέπει τις μετέπειτα ενέργειες χωροθέτησης και εκπόνησης μελετών.
2. Σχετικά με το θέμα της επιβάρυνσης του νησιού με επιπλέον κόσμο, περιορίζομαι να αναφέρω ότι είναι ζητούμενο για όλη την χώρα η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Δεν προκύπτει από πουθενά πως η δημιουργία αεροδρομίου συνεπάγεται την υποβάθμιση της ποιότητας τουρισμού. Όμως για εμάς στο ΜΑΖΙ, προτεραιότητα είναι η ασφάλεια των μονίμων κατοίκων του. Και ένα αεροδρόμιο μπορεί κάλλιστα να καλύψει την ανάγκη άμεσης μεταφοράς προς τα μεγάλα Ιατρικά Κέντρα της Ηπειρωτικής Χώρας (ειδικά σε έκτακτες περιστάσεις) ενός πληθυσμού, που δυστυχώς στερείται υγειονομικών υποδομών. Και θέλω να τονίσω σε αυτό το σημείο, ότι το θέμα της υγείας των μόνιμων κατοίκων του νησιού (και φυσικά και του κάθε επισκέπτη του) αποτελεί για εμάς στο ΜΑΖΙ εξαιρετικά σοβαρό και ευαίσθητο θέμα.

Υπήρξαν και φίλοι που μου έθεσαν το θέμα της προτεραιότητας για περεταίρω ανάπτυξη της ακτοπλοϊκής σύνδεσης, ειδικότερα κατά τους χειμερινούς μήνες και της βελτίωσης του λιμανιού, καθώς όπως είπαν «η αεροπορική σύνδεση για λόγους υγείας το χειμώνα είναι καλυμένη μέσω ελικοπτέρων και ως εκ τούτου μας καλύπτει το ελικοδρόμιο»!!! Εκτός του ότι είναι ζητούμενο για όλους μας η βελτίωση όλων των υποδομών του νησιού και η αύξηση των δρομολογίων προς και από το νησί, με βάση την εποικοδομητική συζήτηση που είχαμε, καταλήξαμε στις εξείς διαπιστώσεις:
1. Είναι ευρέως γνωστό, πως αν κάποιος χρειαστεί υγειονομική περίθαλψη, πρέπει να μεταβεί στην Αθήνα. Κάποιες φορές το χειμώνα οι καιρικές συνθήκες δεν επιτρέπουν την προσέγγιση του πλοίου, που εκτελεί τα λιγοστά του δρομολόγια, στο λιμάνι. Το επόμενο δρομολόγιο είναι πολύ πιθανό να γίνει μετά από τρεις ή τέσσερις μέρες... Αν υπάρχει κάποιος ασθενής που πρέπει να μεταβεί γρήγορα σε νοσοκομείο αλλά η περίπτωση του δεν χαρακτηρίζεται επείγουσα για να επιχειρήσει ελικόπτερο, ποιος μπορεί με σιγουριά να τον διαβεβαιώσει πως δεν θα επιδεινωθεί η κατάσταση του μέχρι να κάνει το πλοίο το πέρασμα του, ή ποιος μπορεί να τον υποχρεώσει να υποφέρει από πόνους κάποιες φορές...
2. Η άποψη πως όταν δεν μπορεί να επιχειρήσει ελικόπτερο, δεν μπορεί να πετάξει κι αεροπλάνο, δεν επιβεβαιώνεται. Ακόμα και να μπορεί να επιχειρήσει ελικόπτερο, αν βρίσκεται σε άλλο περιστατικό, εκεί που ο χρόνος και τα λεπτά ακόμα είναι κρίσιμα, η προοπτική αεροδρομίου δίνει εναλλακτικές λύσεις σε αεροδιακομιδές.
Όπως γνωρίζεται έχουν γίνει αρκετές διακομιδές ασθενών και με πλωτά μέσα του Λιμενικού, που ξεκινώντας με άσχημες καιρικές συνθήκες από τη Σύρο, κατάφεραν να μεταφέρουν τους ασθενείς πίσω στη Σύρο, όχι όμως με ευτυχή κατάληξη πάντα. Κάποιοι έχασαν τη ζωή τους άδικα, γιατί δεν κρίθηκε απαραίτητη η μεταφορά τους με ελικόπτερο, ή το ελικόπτερο επιχειρούσε αλλού. Στις οικογένειες αυτών των συνανθρώπων μας ποιος άραγε μπορεί να πει ότι δεν χρειαζόμαστε αεροδρόμιο γιατί έχουμε ελικοδρόμιο, ή ότι είναι περισσότερο απαραίτητη η αναβάθμιση του λιμανιού;

Βέβαια υπήρξαν κι εκείνοι, που ανέφεραν ότι «επέλεξαν τη Σίφνο για διακοπές επειδή δεν έχει αεροδρόμιο»!!! Σε αυτούς ειλικρινά δεν μπορώ να απαντήσω κάτι άλλο, πέρα από το να τους ευχαριστήσω που έχουν επιλέξει το νησί μας για τις διακοπές τους, αλλά δεν είναι σε θέση να γνωρίζουν τι περνάνε οι μόνιμοι κάτοικοι όλον τον υπόλοιπο χρόνο. Ως εκ τούτου κρίνω άκρως εγωιστική την προτροπή τους, να μην αποκτήσει μία υποδομή το νησί (που για τους κατοίκους του είναι άκρως απαραίτητη), επειδή δεν συνάδει με την αντίληψή τους περί των 10ήμερων max διακοπών τους!!!

Κλείνοντας, συμμεριζόμενος και τις απορίες της αγαπητής Ρόνιας Αναστασιάδου:
«πως το θέμα αποτελεί εκ των βασικών αιτημάτων της Σιφναϊκής κοινωνίας;», η απάντηση είναι με την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου που πάρθηκε ομόφωνα.
«έγινε ποτέ καμία δημόσια συζήτηση;», διαπιστώνω ότι η συζήτηση για το αεροδόρμιο ξανάνοιξε (όπως και έπρεπε να γίνει).

Εμείς ως σύλλογος ΜΑΖΙ, προκαλώντας τους θεσμικούς παράγοντες, φροντίσαμε να ξανανοίξει και αυτή τη φορά να γίνει με την συμμετοχή όλων μας. Είναι στο χέρι μας, να σταθμίσουμε όλα τα δεδομένα, προκειμένου να επιβεβαιώσουμε εκ νέου και να επικυρώσουμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, ποιο είναι το συμφέρον του νησιού μας.

Τέλος υπήρξαν και εκείνοι οι φίλοι, που επ’ αφορμής του ανοίγματος του θέματος του αεροδρομίου, μας επισήμαναν και μας ζήτησαν να ασχοληθούμε και με τα υπόλοιπα φλέγοντα θέματα για το νησί (αποχέτευση, ύδρευση, λιμάνι κλπ). Θα ήθελα να διευκρινίσω στο σημείο αυτό ότι ο σύλλογός μας δεν έχει νομοθετική, διοικητική ή εκτελεστική αρμοδιότητα, ούτε μπορεί σε καμία περίπτωση φυσικά να υποκαταστήσει τις δημόσιες αρχές του τόπου. Όμως σε συνεργασία με αυτές, προσπαθούμε και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε - γιατί είναι θέματα που μας απασχολούν όλους - και να κινητοποιούμε όλες τις δυναμικές προς όφελος του νησιού μας.

Στόχος και ρόλος του συλλόγου ΜΑΖΙ για τη Σίφνο μας ήταν και θα είναι η ενεργοποίηση των θεσμικών φορέων κι η αρωγή μαζί τους, όταν κι απ’ όπου μας ζητηθεί. Μέσα από το μοντέλο της υγιούς συνεργασίας και τη δυναμική που μπορεί κάθε πλευρά να ασκεί, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ μπορούμε να πετύχουμε θετικά αποτελέσματα για την καλυτέρευση της ζωής των μονίμων κατοίκων και των υποδομών του νησιού.
Παραμένω πάντα στη διάθεσή σας και σας ευχαριστώ και πάλι για την ανταπόκρισή σας στις δράσεις μας.

Με εκτίμηση,

Αγαμέμνων Λιβιεράτος

Πρόεδρος συλλόγου "ΜΑΖΙ για τη Σίφνο μας"

1 σχόλιο:

  1. Με όλο τον σεβασμό στον σύλλογο "Μαζί για την Σίφνο μας", θα ήθελα να καταθέσω την γνώμη μου.
    Θεωρώ πως η κατασκευή αεροδρομίου στο νησί μας είναι μη βιώσιμος πλεονασμός και εν μέρει ασύμφορο εγχείρημα κι εξηγούμαι:
    Εκ της γεωμορφολογίας του νησιού μας, ακόμα και ο πιό αδαής περί αεροπορικών θεμάτων μπορεί να συμπεράνει πως η καταλληλότερη, ενδεχομένως, τοποθεσία για την κατασκευή του θα ήταν στο βόρειο τμήμα του νησιού και δη στο "οροπέδιο", ας το πούμε έτσι, της Χώνης. Εκεί, θα απαιτούνταν οι λιγότερες επιχωματώσεις για επιπεδοποίηση του εδάφους.
    Η Χώνη όμως έχει πολλές καλλιεργήσιμες εκτάσεις και θα απαιτούνταν εκτεταμένες απαλλοτριώσεις γαιοτεμαχίων.
    Η Χώνη, επίσης, περιβάλλεται από βουνά. Θεωρώ πως με την κατεύθυνση που αναγκαστικά θα πάρει ένας αεροδιάδρομος στην Χώνη (Βορειοδυτική), ένα αεροσκάφος κατά την προσγείωσή του θα εκτίθετο σε επικίνδυνους πλαγιομετωπικούς στροβιλισμούς των βορείων- βορειοδυτικών ανέμων που πνέουν ειδικά το καλοκαίρι (δηλ. τα μελτέμια), συνεπικουρούμενοι κι από την ύπαρξη των βουνών γύρω από τον αεροδιάδρομο.
    Κοινώς, η κατεύθυνση του αεροδιαδρόμου θα ήταν λάθος και η συγκεκριμένη τοποθεσία ακατάλληλη λόγω στενότητας, τουλάχιστον για την κατασκευή ενός βιώσιμου αεροδιαδρόμου μήκους τουλάχιστον 1030 μέτρων που θα μπορούσε να δεχθεί τα μικρά επιβατηγά αεροπλάνα τύπου Dash 8 -100 της Ολυμπιακής (βλ. Αεροδρόμιο Μήλου). Αν όμως δεν μπορούν να προσγειωθούν ασφαλώς τα επιβατηγά αεροσκάφη, ποιό το νόημα της ύπαρξης αεροδρομίου; Γιατί οι επισκέψεις αεροσκαφών μόνο της γενικής αεροπορίας δεν θα δικαιολογούσε την δαπάνη κατ' εμέ.
    Οποιαδήποτε άλλη τοποθεσία, θεωρώ ότι θα απαιτούσε ιδιαίτερα πολυδάπανες επιχωματώσεις για επιπεδοποίηση του εδάφους και επιπρόσθετα θα αλλοίωνε την ομορφιά του σιφναίικου τοπίου. Είμαι όμως ιδιαίτερα ανοικτός σε άλλες προτάσεις για υποψήφια τοποθεσία.
    Η ύπαρξη αεροδρομίου στην Σίφνο είναι επίσης και πλεονασμός. Η τουριστική κίνηση στο νησί καλύπτεται πλήρως με τα ταχύπλοα το καλοκαίρι. Έχουν χωρητικότητα επιβατών τέτοια που ένα μικρό αεροπλάνο δεν την έχει. Επίσης, ο χρόνος που θα χρειαστεί κάποιος για να πάει στο αεροδρόμιο, να κάνει τσεκ-ιν και να περιμένει για να ταξιδέψει ως την Σίφνο, μετά να περιμένει βαλίτσες και να βγει από το αεροδρόμιο, εύκολα αποδεικνύεται ίδιος, αν όχι περισσότερος με το να πάει απλά στον Πειραιά, να πάρει το πλοίο και χωρίς πολλές διατυπώσεις να φτάσει σε 3 ώρες στο νησί. Εδώ να πω πως με τέτοια μήκη αεροδιαδρόμων που μπορούν να κατασκευαστούν στην Σίφνο, η έλευση πτήσεων charter είναι ανέφικτη λόγω μεγέθους των αεροσκαφών. Άρα πάει και αυτό το καλό σενάριο που λέει Σίφνο κατευθείαν από την Γαλλία, για παράδειγμα.
    Αν θέλουμε να αναπτύξουμε τις αεροπορικές μεταφορές στο νησί, θα μπορούσαμε να προωθήσουμε πιό συστηματικά την κατασκευή ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΟΥ! Το πλαίσιο για την λειτουργία τους, αργά ή γρήγορα, θα σταθεροποιηθεί. Ήδη, σε μικρά νησιά του Ιονίου (Παξούς;) έχουν προχωρήσει περισσότερο με τα υδατοδρόμια. Θα μπορούσε η Σίφνος, με μικρό κόστος, να έχει σύντομα έτοιμο υδατοδρόμιο, από τα πρώτα στις Κυκλάδες. Έτσι, εταιρίες που ήδη έχουν επιχειρηματικά πλάνα για την δρομολόγηση υδροπλάνων, θα έβρισκαν πρόσφορο έδαφος για το σκοπό αυτό στο νησί μας.
    Τέλος, όσον αφορά τις δύσκολες συνθήκες του χειμώνα και τις αεροδιακομιδές, να τονίσω ότι ένα μικρό αεροπλάνο περιορίζεται το ίδιο με ένα ελικόπτερο στην πτήση του σε ισχυρούς ανέμους και ακόμη περισσότερο στην προσγείωσή του με πλαγιομετωπικούς ανέμους σε ένα αεροδρόμιο που θα περιβαλλόταν από υψώματα (βλ. αεροδρόμιο στην Χώνη). Παρ' όλα αυτά όμως, θα ήθελα να κάνω και για αυτό μια πρόταση: την αγορά ή ενοίκιαση και μόνιμη παραμονή ελικοπτέρου στην Σίφνο, για την εξυπηρέτηση έκτακτων αναγκών. Θεωρώ ότι τόσο ο Δήμος και κυρίως η ιδιωτική πρωτοβουλία (εύποροι συντοπίτες μας), θα μπορούσαν να συνδράμουν ώστε να μπορεί να γίνει πραγματικότητα η προηγούμενη πρόταση και να μην χάνεται πολύτιμος χρόνος περιμένοντας να έρθει από Αθήνα το ελικόπτερο.
    Ευχαριστώ για το βήμα που μου δώσατε ώστε να καταθέσω ιδέες και απόψεις.

    Με εκτίμηση,

    Ν. Κορακής

    ΑπάντησηΔιαγραφή