ΤΟ ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ - ΚΑΙ ΠΟΥ ΘΕΟΣ

Breaking

Τετάρτη, 8 Αυγούστου 2018

ΤΟ ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ

Aς θυμηθούμε τον ΠΗΓΑΣΟ,ένα πλοίο που άφησε κι αυτό καλά την σφραγίδα του στις δυτικές Κυκλάδες μέσα απο δημοσιεύματα που έχει γράψει κατά καιρούς ο συνεργάτης μας Αντώνης Λαζαρής.



Λένε πως οι παλιές αγάπες πάνε στον Παράδεισο.
Το "Πήγασος" το αγαπήσαμε πολύ στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων.
Πρωτοήρθε στα μέσα Ιουλίου του 1996 με τα σινιάλα της Ventouris Ferries του Γιώργου Βεντούρη. Μέχρι το φθινόπωρο του 1999, ταξίδεψε ανελλιπώς στη γραμμή με σύντροφο το "Μήλος Εξπρές" (έφτιαξαν, μάλιστα, και Κοινοπραξία).
Στα τέλη του 1999, ενσωματώθηκε στην Hellas Ferries και συνέχισε τα δρομολόγια στη γραμμή με το όνομα "Εξπρές Διόνυσος". Σύντομα μετονομάστηκε σε "'Εξπρές Πήγασος". Έμεινε στη γραμμή μέχρι το 2004 όταν και έβαλε ρότα για άλλες γραμμές.
Η τύχη το θέλησε να ξαναγυρίσει στη γραμμή το φινόπωρο του 2011, σε προσωρινή αντικατάσταση του "Άγιος Γεώργιος", εξαιτίας των περιπετειών του με τον Ρωσικό Νηογνώμονα.
Είναι, πραγματικά μεγάλη χαρά που το ξαναβλέπουμε και πάλι στις Καμάρες και στα άλλα λιμάνια.
Για όσους έχουν ζήσει τη στιγμή της άφιξης του πλοίου στη Χρυσοπηγή, η εικόνα έχει χαρακτεί ανεξίτηλα στη μνήμη τους.
Ακόμα και όσοι δεν πιστεύουν, εκείνη τη στιγμή νιώθουν ένα ιδιαίτερο δέος. Τα σφυρίγματα, οι καμπάνες, ο κόσμος, οι φωνές, οι μυρωδιές, η θάλασσα, τα καΐκια, η μπάντα του λιμενικού, το πλοίο που φθάνει.
Εδώ, ας γυρίσουμε νοερά στο βράχο της Χρυσοπηγής τον Μάιο του 1999. Το "Εξπρές Πήγασος" φθάνει στη Χρυσοπηγή με πλοίαρχο τον καπετάν-Βαγγέλη Αντωνόπουλο.
Μαγικές στιγμές μιας μοναδικής ιεροτελεστίας.
Φωτογραφίες που προσπαθούν να αποτυπώσουν ένα μικρό μέρος των συναισθημάτων και της ατμόσφαιρας που γεννά η άφιξη του πλοίου μέσα σε χαρούμενα σφυρίγματα και φωνές

Το "Πήγασος" μαζεύει τις άγκυρες του και αναχωρεί για Σίφνο-Κίμωλο-Μήλο.
Νοερή επιτστροφή στα τέλη Αυγούστου πριν μερικά χρόνια.


Παρασκευή απόγευμα στις 28 Αυγούστου 1998.
Από την πρύμνη του "Πρέβελη" περνούν το ένα πλοίο μετά το άλλο.
Εκείνες τις εποχές, ένα ατέλειωτο κομβόϊ πλοίων αναχωρούσε από το λιμάνι του Πειραιά για τα νησιά.
Σήμερα τα πλοία είναι λγότερα και οι αναχωρήσεις δεν γίνονται πια με τέτοια συχνότητα.

Το "Πήγασος" έγραψε μεγάλη ιστορία στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων.
Με καπετάνιο τον καπετάν-Βαγγέλη Αντωνόπουλο ξεκίνησε δρομολόγια στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων τον Ιούλιο του 1996.
Παρέμεινε στη γραμμή μέχρι το 2004.
Ταξίδεψε με τα ονόματα "Πήγασος", "Εξπρές Διόνυσος" και "Εξπρές Πήγασος".
Ακόμα και σήμερα οι πιο πολλοί το αποκαλούν με το πρώτο του όνομα "Πήγασος".

Μα τα μεγάλα μπλε γράμματα στο πλάϊ και τη δανέζικη κορώνα στη τσιμινιέρα το "Πήγασος" απογειώθηκε.
Συνέχισε και στη νέα εταιρεία με την ορμή που είχε αποκτήσει.

Μέχρι το 2008-2009 το πλοίο ήταν πρωταγωνιστής σε πολλές γραμμές.
Δέθηκε με τη γραμμή Σάμου-Ικαρία και τη γραμμή των Βορείων Σποράδων.
Η χάρη του έφτασε μέχρι τη γραμμή του Βορείου Αιγαίου από Καβάλα για Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο.

Τα τελευταία χρόνια ταξιδέυει μόνο για τρεις-τέσσερις μήνες το καλοκαίρι.
Πριν από δύοι χρόνια ξαναγύρισε για λίγο στην γνώριμη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων.

Ο καπετάν-Βασίλης ο Γεροντάκης τοι έχει ταξιδέψει για πολλά χρόνια.
Ο καπετάν-Στέλιος Καρβέλης το ταξίδεψε πριν από δύο χρόνια και ήταν ο άνθρωπος που το ξαναέφερε στα λιμάνια της Κύθνου, της Σερίφου, της Σίφνου, της Κιμώλου και της Μήλου.


Ένα πολυαγαπημένο και πολυταξιδεμένο πλοίο.

Το "Εξπρές Πήγασος" φθάνει στις Καμάρες της Σίφνου τον Σεπτέμβριο του 2012.
Εξαιρετική φωτογραφία της Μαρίας Λαζαρή.
Το όμορφο καράβι με την Αγία Αικατερίνη στα αριστερά του.

Το "Εξπρές Πήγάσος" αντικατέστησε για 40 ημέρες το '"Αγιος Γεώργιος", από τις αρχές Σεπτεμβρίου μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου του 2012. Ήταν η περίοδος που υπήρχε το γνωστό πρόβλημα με τον Νηογνώμονα για αρκετά πλοία.

Το καράβι ταξίδεψε με καπετάνιο τον καπετάν-Στέλιο Καρβέλη από την Σκόπελο.

Τελευταία, ακούστηκε ότι υπάρχει πιθανότητα το "Εξπρές Πήγασος" να επιστρέψει ξανά στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων.
Ενδεχομένως να αντικαταστήσει ξανά το "'Αγιος Γεώργιος" που μπορεί να έρθε στα μέρη της Ραφήνας.


Ένα διαχρονικό ερώτημα, βέβαια, είναι γιατί εγκατέλειψε η Hellenic Sea Ways τη γραμμή;
Από το 2000-2002 είχε δύο συμβατικά πλοία στη γραμμή, το "Εξπρές Μήλος" και το "Εξπρές Πήγασος".
Το 2003 στη γραμμή ταξίδεψαν το "Εξπρές Απόλλων" και το "Εξπρές Πήγασος".
Το 2004 ταξίδεψε το "Εξπρές Πήγασος".
Στο τέλος αυτής της χρονιάς, το "Πηγασάκι" πήρε μετάθεση για τη γραμμή Σάμου-Ικαρίας και για άλλες γραμμές.
Το 2005 στη γραμμή ταξίδεψε το "Εξπρές Αφροδίτη".
Το 2006 ταξίδεψε για κάποιο διάστημα το "Εξπρές Αθηνά".

Και κάπου εκεί η Hellenic Sea Ways άφησε τη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων χωρίς συμβατικό πλοίο.
Τα δρομολόγια συνεχίστηκαν με τα Highspeed και τα Flying Cat.

Το "Πήγασος" πρωτοξεκίνησε δρομολόγια στη γραμμή τον Ιούλιο του 1996 με τα σινιάλα της Ventouris Ferries και καπετάνιο τον καπετάν-Βαγγέλη Αντωνόπουλο.
Στα τέλη του 1999 πέρασε στην πλοιοκτησία της Hellenic Sea Waya και μετονομάστηκε σε "Εξπρές Διόνυσος".
Λίγα χρόνια μετά μετονομάστηκε σε "Εξπρές Πήγασος".
Μετά τον καπετάν-Βαγγέλη Αντωνόπουλο, καπετάνιος ανέλαβε ο καπετάν-Βασίλης Γεροντάκης.
Ο καπετάν-Βασίλης Γεροντάκης μετά πήγε  πλοίαρχος στο '"Άγιος Γεώργιος".
"Όταν τα βαπόρια ήταν άσπρα ...."
Ο τίτλος δόθηκε από τον καπετάν-Σιδερής Μαμίδη.

Το "Πήγασος", με τον καπετάν-Βαγγέλη Αντωνόπουλο στο τιμόνι, βάζει ρότα για Σίφνο-Κίμωλο-Μήλο.

Στο βάθος ετοιμάζεται να αναχωρήσει το "Ποσειδών Εξπρές 2" για Πάρο-Νάξο-Ίο-Θήρα.

Η φωτογραφία είναι τραβηγμένη την Παρασκευή 28 Αυγούστου 1998 από το "Πρέβελη" της Ρεθυμνιακής.
Το δρομολόγιο του "Πρέβελη" εκείνο το απόγευμα ήταν για Σίφνο-Ρέθυμνο.

Στο πρωραίο ιστό του πλοίου της φωτογραφίας κυματίζει η σημαία με τη δανέζικη κορώνα.
Στην τσιμινιέρα το ιστορικό "Β", σήμα-κατατεθέν της οικογένειας Βεντούρη.

Στην τσιμινιέρα του "Ποσειδώνα" κυριαρχεί το "Μ" κεφαλαίο.
Ο "Ποσειδώνας" του Μουλόπουλου, όπως έλεγαν παλιά για τα πλοία.

Λίγο πριν είχε φύγει το "Μήλος Εξπρές" με το "ΣΜ" στην τσιμινιέρα, δηλωτικό των πλοιοκτητών του, του Μηνά Σταθάκη και του Στέλιου Μανούσου.

Το λιμάνι του Πειραιά εκείνο το απόγευμα ήταν γεμάτο από πλοία που αναχωρούσαν για τα νησιά.
Και τα πλοία ήταν γεμάτα επιβάτες.
Ένα λιμάνι που έσφυζε από ζωή.

Σιγά-σιγά τα πλοία του Πειραιά μειώθηκαν σημαντικά, ενώ και οι επιβάτες λιγόστεψαν και αυτοί.
Τα παλιά σινιάλα σχεδόν χάθηκαν.

Χάθηκαν οι τσιμινιέρες με το "Β" κεφαλαίο, με το "Μ" κεφαλαίο", με τα "ΣΜ" κεφαλαία", με το "Ν" κεφαλαίο, με τα "ΑΑ" κεφαλαία, με τα "Κ Α Ι", με τα "GA" κεφαλαία, με το "Σ" κεφαλαίο.

Όλα έγιναν σιγά-σιγά.

Όπως το λέει και ο Κωνσταντίνος Καβάφης στο ποίημά του "Τείχη":

"Χωρίς περίσκεψιν, χωρίς λύπην, χωρίς αιδώ
μεγάλα κ’ υψηλά τριγύρω μου έκτισαν τείχη.

Και κάθομαι και απελπίζομαι τώρα εδώ.
Άλλο δεν σκέπτομαι: τον νουν μου τρώγει αυτή η τύχη·

διότι πράγματα πολλά έξω να κάμω είχον.
A όταν έκτιζαν τα τείχη πώς να μην προσέξω.

Aλλά δεν άκουσα ποτέ κρότον κτιστών ή ήχον.
Aνεπαισθήτως μ’ έκλεισαν από τον κόσμον έξω".

Και κάπως έτσι φθάνουμε στην σημερινή εποχή.
Λίγα πλοία, λίγα σινιάλα.

Ας ελπίσουμε για να ξαναγυρίσουν κάποια από τα παλιά σινιάλα.
Αλλιώς, δύσκολα θα ξαναδούμε εικόνες όπως αυτές που βλέπαμε στη δεκαετία του '80 και του '90 στο λιμάνι του Πειραιά.


Στον ΠΗΓΑΣΟ έχει κάνει κι ο καπετάν Γιαννης Σιγάλας(σημερινός καπετάνιος του ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ) από το 2002 έως το 2007,ανθυποπλοίαρχος,υποπλοίαρχος και ύπαρχος.
Το πλοίο πλέον ταξιδεύει στο Βόρειο Αιγαίο με τον καπετάν Μάριο Πελέκη,ενώ τον χειμώνα είχε πάει και για λίγο ο καπετάν Στέλιος Περιστεράκης του ΑΡΤΕΜΙΣ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου