ΟΙ ΚΟΝΤΡΕΣ ΚΑΛΑ ΚΡΑΤΟΥΝ - ΚΑΙ ΠΟΥ ΘΕΟΣ

Breaking

Τετάρτη, 11 Ιουλίου 2018

ΟΙ ΚΟΝΤΡΕΣ ΚΑΛΑ ΚΡΑΤΟΥΝ

Η Ελληνική Ακτοπλοΐα είναι ένας μικρός ξεχωριστός κόσμος.
Τα πλοία της αποτελούν τη γέφυρα για τα νησιά της Ελληνικής Πολυνησίας με τη στεριά.




Tα δύο αδελφά πλοία στολιμάνι των Καμαρών.
Καθημερινά το ένα "κυνηγά" το άλλο 

Τα πλοία της γραμμής και τα πληρώματά τους δένονται με τους νησιώτες και τα ίδια τα νησιά.
Κάθε γραμμή έχει τα δικά της πλοία, τα δικά της πληρώματα, τους δικούς της καπετάνιους.




Μέσα σε όλο αυτό το κλίμα αναπτύσσονται συχνά κόντρες ανάμεσα στα πλοία ανταγωνιστικών εταιρειών.
Κόντρες για το ποιο πλοίο θα φτάσει πρώτο στο λιμάνι.
Κόντρες για το ποιο πλοίο θα δέσει σε λιγότερο χρόνο.
Κόντρες για το ποιο πλοίο θα πάρει τους περισσότερους επιβάτες.
Κόντρες για το ποιο πλοίο είναι το καλύτερο.




Το "Ναϊάς ΙΙ", νικητής σε αρκετές κόντρες 
σε παλιότερες εποχές.

Οι κόντρες έχουν γράψει τη δική τους μοναδική ιστορία στα νερά του Αιγαίου.
Ποιος μπορεί να ξεχάσει την κόντρα ανάμεσα στο"Παναγία Τήνου" του Βεντούρη και το "Ναϊάς ΙΙ" των Αγαπητών ....
Ποιος μπορεί να ξεχάσει την κόντρα ανάμεσα στο "Οία" του Κατσουλάκου και τον "Απόλλωνα" του Νομικού....
Ποιος μπορεί να ξεχάσει την κόντρα ανάμεσα στο "Αιγαίον" των Αγαπητών και τον "Ποσειδώνα" του Μουλόπουλου.




To "Ναϊάς ΙΙ" στο παλιό λιμάνι της Μυκόνου 

Για τον περιστασιακό ταξιδιώτη οι κόντρες είναι ακατανόητες.
Για τον νησιώτη, όμως, και τον τακτικό επιβάτη της γραμμής οι κόντρες αποτελούσαν και αποτελούν και σήμερα το αλάτι που νοστημίζει το φαγητό.
Δεν μπορούν να γίνουν εύκολα κατανοητές, αποτελούν όμως μια πραγματικότητα.


Το "Παναγία Τήνου 2" στην Τήνο (carte-posrtale)

Ο καπετάν-Σιδερής Μαμίδης
Ο καπετάν-Γεράσιμος Γιακουμίδης
Ο καπετάν-Κώστας Τζώρτζης
Ο καπετάν-Ανάργυρος Σαρρής
Ο καπετάν-Κώστας Βελαλόπουλος
Ο καπετάν-Κούλης Μαστροκόλιας
Ο καπετάν-Σπύρος Θηραίος  
Ο καπετάν-Διαμαντής Παπαγεωργίου
Ο καπετάν-Χάρης Τσουκαλάς




Ο καπετάν-Σιδερής Μαμίδης

Και, βέβαια, πίσω από όλα αυτά τα ονόματα κρύβονται οι Μηχανικοί που έδιναν το Ο.Κ. για να γίνουν όλες αυτές οι κόντρες.
Οι Μηχανικοί είναι οι μόνοι που ήξεραν πόσο πολύ μπορεί να ανοίξει στροφές ένα πλοίο.
Θα αντέξει το πλοίο ή δεν θα αντέξει;
Αυτό το ήξεραν πολύ καλά αυτοί που φροντίζουν την καρδιά του πλοίου.
Και ανάλογα έπρατταν.   

Ονόματα καπετάνιων που έχουν γράψει ιστορία με τις κόντρες τους.
Άνθρωποι που στο αίμα τους η αδρεναλίνη έφτανε στα ύψη.
Ονόματα-θρύλοι που δεν πρόκειται να ξεχαστούν.



               Ο καπετάν-Σπύρος Θηραίος στη γέφυρα του                 "Γεώργιος Εξπρές" (Αρχείο: Jolly Roger)

Όμως, πέρα από τη δόξα, οι κόντρες είναι επικίνδυνες για τη ναυσιπλοΐα;
Οι ίδιοι άνθρωποι που τις έκαναν λένε πως ποτέ δεν θα έκαναν μια ενέργεια που να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια του πλοίου και των επιβατών.
Για να κάνουν μια κόντρα ήταν απόλυτα σίγουροι πως το πλοίο την άντεχε και δεν θα έθεταν σε κίνδυνο την ασφάλειά του.
Όταν η αδρεναλίνη έφτανε στα ύψη ήξεραν πάρα πολύ καλά τι θα κάνουν.
Για αυτό και σπάνια γίνονταν και γίνονται ακόμα ατυχήματα σε κόντρες.
Τα ατυχήματα γίνονται συνήθως γίνονται όταν οι αξιωματικοί της γέφυρας έχουν μειωμένη προσοχή και η αδρεναλίνη είναι σε χαμηλά επίπεδα.
Για να κάνεις μια κόντρα έπρεπε να έχεις πολύ πάνω από το 100% της προσοχής και της συγκέντρωσης.




Παλιές χαρούμενες στιγμές για το "Αίολος Εξπρές ΙΙ" 
της ΝΕΛ

Οι κόντρες αναδείκνυαν κάποιον άτυπο "νικητή".
Και ο "νικητής" έπαιρνε τη δόξα και συχνά και το μεγαλύτερο μέρος των επιβατών.
Οι ίδιοι οι εφοπλιστές συχνά ζητούσαν τις κόντρες και ζήταγαν επίμονα από τον Μηχανικό να ανοίξει στροφές.
Βεντούρηδες, Αγαπητοί, Αγούδημοι, Νομικοί, Σταθάκης-Μανούσος, Μουλόπουλος έχουν γράψει τη δική τους ιστορία σε αυτό το θέμα.




Το "Μήλος Εξπρές" στο λιμάνι του Πειραιά.

Υπήρχαν φυσικά και αρκετοί καπετάνιοι και μηχανικοί και πλοιοκτήτες που αρνούνταν να εμπλακούν σε κόντρες.
Έπρεπε να ήσουν της κόντρας για να κάνει κόντρα.

Ποιος θα ξεχάσει τις ιαχές των επιβατών "Σας περάσαμε, σας περάσαμε" "Είμαστε οι πρώτοι" ....
Ένας παράξενος κόσμος ήταν και παραμένει πάντα η Ελληνική Ακτοπλοΐα.




Το "Ναϊάς Εξπρές" στα Κατάπολα της Αμοργού.

Σε κάποιους όλα αυτά φαίνονται και ακούγονται παράξενα.
Σε αρκετούς οι κόντρες είναι ακατανόητες.
Αλλά, όπως μας έχουν συχνά πει οι καπετάνιοι, αυτό που είναι πολύ πιο επικίνδυνο από τις κόντρες είναι να μπαίνεις στα περισσότερα ελληνικά με εννιάρια και οχτάρια και να προσπαθείς να δέσεις σε ένα μωλαράκι που ίσα-ίσα χωρά τον καταπέλτη του πλοίου.
Για τα αλίμενα λιμάνια οι αρχές πάντα σιωπούν.
Για τα πραγματικά προβλήματα των νησιών οι αρχές πάντα κάνουν ότι δεν βλέπουν.
Ο στρουθοκαμηλισμός καλά κρατεί.




Tο "Πηνελόπη Α" στολιμάνι της Ραφήνας 

Και οι κόντρες συνεχίζονται και θα συνεχίζονται...
"Speedrunner III" - "Hellenic Highspeed"
"Tera Jet" έναντi όλων
"Superferry II" έναντι των πλοίων της FAST FERRIES.

Κόντρες για τη δόξα, την καταξίωση, την χαρά της "προσπέρασης".
Κόντρες εντυπωσιακές και ασφαλείς.
Κόντρες .....




Ποιος θα ξεχάσει τη μέρα που το καράβι της γραμμής πέρασε από το εσωτερικό πέρασμα του Πατρόκλου (το νησί κοντά στο Σούνιο) για να κερδίσει λίγο χρόνο.

Οι κόντρες καλά κρατούν ....



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου