ΓΕΥΣΗ ΑΠΟ ΚΥΚΛΑΔΕΣ - ΚΑΙ ΠΟΥ ΘΕΟΣ

Breaking

Κυριακή, 10 Ιουνίου 2018

ΓΕΥΣΗ ΑΠΟ ΚΥΚΛΑΔΕΣ

Το πρώτο πράγμα που βλέπει κανείς - αν ταξιδεέψει μετά την Μύκονο - είναι η μεγάλη κινητικότητα των καλοκαιρινών επισκεπτών. Γκρουπ ή πλήθος μεμονωμένων ξένων ή και ελλήνων τουρίστων ταξιδεύουν από το ένα νησί στο άλλο. Τουρίστες σε σημαντικούς αριθμούς πάνε κι έρχονται για μια ή δύο μέρες από Μύκονο για Πάρο ή Σαντορίνη ή το αντίστροφο. Και βέβαια ο μεγαλύτερος τουριστικός προορισμός όλων, η Κρήτη, τροφοδοτεί για μονοήμερες ή διήμερες εκδρομές την Σαντορίνη. Στην φωτογραφία το Superferry που καθημερινά αυτή την εποχή επιβιβάζει 500 επιβάτες από Σαντορίνη για Κρήτη και το αντίστροφο (φωτ. Εν Άνδρω).
Και δεν είναι μόνο τa Superferry που μεταφέρουν κόσμο από Σαντορίνη για Κρήτη ή για Πάρο και Μύκονο. Η νότια διασύνδεση έχει και ταχύπλοα (Seajets & Hellenic Seaways) που κάνουν την ίδια διαδρομή. Το απόγευμα που φύγαμε από Σαντορίνη για Κρήτη κάποιος μέτρησε 24 πούλμαν που έφτασαν στο λιμάνι της Σαντορίνης με γκρουπ. Χώρια τα πούλμαν του τοπικού ΚΤΕΛ. Μέσα σε μιαμιση ώρα τα δύο ταχύπλοα και το Superferry πήραν για Ηράκλειο πάνω από 1600 άτομα! Τους ίδιους ή και περισσότερους φέρνουν κάθε πρωί από Κρήτη για Σαντορίνη ή νότιες Κυκλάδες! Η επικοινωνία της Κρήτης με τις νότιες Κυκλάδες και των νότιων Κυκλάδων μεταξύ τους είναι πολύ μεγάλη. Και να σκεφτεί κανείς πως αυτή τη στιγμή το καλοκαίρι είναι ακόμα μπροστά (φωτ. Εν Άνδρω).
Χιλιάδες άνθρωποι καθημερινά ταξιδεύουν από την Κρήτη στη Σαντορίνη και το αντίστροφο. Επ[ιπλέον πλήθος αυτοί που ταξιδεύουν προς Ίο και Πάρο - Μύκονο και το αντίθετο. Βάλτε και τα πλοία που φτάνουν κατάφορτα από Πειραιά και θα εκπλαγείτε. Οι κεντρικές και νότιες Κυκλάδες - αν και απέχουν πολύ περισσότερες ώρες από την Αθήνα - μετράνε πολύ μεαγαλύτερους αριθμούς επισκεπτών από τις βόρειες που απέχουν πολύ λιγότερο κι έχουν μια ενδοεπικοινωνία που δεν υπάρχει στις βόρειες Κυκλάδες. Σε καμία περίπτωση τα βορειότερα νησιά των Κυκλάδων, Άνδρος - Τήνος - Σύρος, Μύκονος δεν έχουν μεταξύ τους ουτε κατ' ελάχιστο τέτοια κινητικότητα. Στρη φωτογραφία οι ουρές στο Superferry (φωτ. Εν Άνδρω).
Και δεν είναι βέβαια μόνο τα πλοία που μεταφέρουν κόσμο από το ένα νησί στο άλλο, Υπάρχουν και τα κρουαζιερόπλοια που κάνουν τις ίδιες διαδρομνές και μεταφέρουν κι αυτά τους μονοήμερους επισκέπτες σε όλα αυτά τα νησιά. Στη φωτογραφία τα δλυο τελευταία που επιβιβάζουν με λάτζες τους χιλιάδες επισκέπτες τους πριν σαλπάρουν το απόβραδο από την Σαντορίνη (φωτ. Εν Άνδρω).

Επιπλέον δεκάδες τουριστικά σκαφάκια γυρνάνε γύρω - γύρω τα νησιά μεταφέροντας αδιάκοπα κόσμο στις ατραξιόν του καθενός αυξάνοντας την αίσθηση της κινητικότητας, Στη φωτογραφία μικρά τουριστικά σκάφη της Σαντορίνης πηγαινοέρχονται στο ηφαίστειο (φωτ. Εν Άνδρω).


Δεν είναι λοιπόν οι αποστάσεις από τα μεγάλα τουριστικά κέντρα (Αθήνα, Πειραιάς, Κρήτη) γιατί οι νοτιες κυκλάδες απέχουν πολύ περισσότερες ώρες (η Σαντορίνη μόνο απέχει από Κρήτη είναι 60 μίλια). Είναι η αξιοποίηση ή και η συμμετοχή στην διεθνή τουριστική τάση της περιήγησης από το ένα νησί στο άλλο, που στις νότιες Κυκλάδες έχει καθιερωθεί, ενώ στα βορειότερα νησιά, ανάμεσα τους κορυφαίο παράδειγμα η Άνδρος, δεν έχει προχωρήσει. Στις νότιες Κυκλάδες έχουν διαμορφωθεί δίκτυα από τους ταξιδιωτικούς πράκτορες δίκτυα. Στα βορειότερα νησιά, ανάμνεσα τους κορυφαίο παράδειγμα η Άνδρος, δεν έχει προχωρήσει κάποιο δίκτυο. Πόσοι τουρίστες πηγαίνουν ή έρχονται μεταξύ Άνδρου, Τήνου και Σύρου που απέχουν πολύ λίγο; Όλοι οι βόρειοι κοιτούν προς Αττική. Καθένας μόνος του. Καθένας για Σαββατοκύριακο. Καθένας με έλληνες εκδρομείς. Και δεν είναι τα αεροδρόμια που νομίζουν όλοι το πρόβλημα. Είναι η ένταξη σε ένα διεθνές τπυριστικό δίκτυο. Μην πείτε πως η Άνδρος με μόνο 36 μίλια από την Ραφήνα και το διεθνές αεροδρόμιο δεν μπορεί - ακπομα και μόνη της - να ενταχθεί σε κάποιο δίκτυο τουριστών - που κατά εκατομμύρια φτάνουν αεροπορικώς στην Αθήνα - κι ίσως αναζητούν μία μονοήμερη ή διήμερη εκδρομή και σε ένα κοντινό όμορφο νησί; (φωτ. Εν Άνδρω).

"ΕΝ ΑΝΔΡΩ"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου