ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΔΕΣΗ Η ΣΙΦΝΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟ ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ - ΚΑΙ ΠΟΥ ΘΕΟΣ

Breaking

Σάββατο, 26 Μαΐου 2018

ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΔΕΣΗ Η ΣΙΦΝΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟ ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ

Κάνοντας μια αναζήτηση στα δρομολόγια απο Σίφνο για Πάρο απογοητεύεται ο καθένας.Βλέπει ότι απλά έχει μόνο το ΑΡΤΕΜΙΣ και με χρόνο τουλάχιστον 3 ωρών κάθε Κυριακή και Τρίτη,δηλαδή οτι και τον χειμώνα.Η Πάρος είναι ενα νησί που τα έχει όλα και το βασικότερο είναι δίπλα στην Σίφνο.Οσοι διαθέτουν ενοικιαζόμενα δωμάτια ή ξενοδοχεία έχουν συνηθίσει πλέον να δέχονται τηλέφωνα και email απο πελάτες που να θέλουν δωμάτιο,αλλά στην ερώτηση πως θα έρθουμε δεν ξέρει τι να απαντήσει.Απλά αν ειναι Τρίτη βράδυ του λέει θα ρθείτε Κυριακή.Φυσικά ο πελάτης αλλάζει προορισμό.Πέρυσι ο Επαρχος αλλά και ο Δήμαρχος έκαναν μια προσπάθεια με το ΟΔΥΣΣΕΑΣ αλλά κράτησε μόνο 5 μέρες και σταμάτησε το πλοίο,και έκτοτε δεν έχουμε δει κάτι.Φυσικά εδω θα μπορούσαν να ασχοληθούν και οι βουλευτές Κυκλάδων όπως μας είχαν υποσχεθεί αλλά κι εδώ τίποτα.Φέτος είχαμε την ευκαιρία για σύνδεση Πάρου Σίφνου με τα δυο ταχύπλοα της golden star ferries αλλά και εκει δυστυχώς δεν βοήθησε κανένας με αποτέλεσμα τα ταχύπλοα να έχουν δηλώσει ενδιαφέρον για την γραμμή Θεσσαλονίκης Σποράδων.
Να θυμίσουμε ότι παλαιότερα η Σίφνος είχε καθημερινή σύνδεση με Πάρο αλλα και  συνδέσεις με Πελοπόνησσο,Κρήτη,αλλά και Θεσσαλονίκη(μέσω Πάρου 3 φορές την εβδομάδα Θεσσαλονίκη Πάρος Ηράκλειο).Η σημερινή κατάσταση δεν τιμάει δυστυχώς ΚΑΝΕΝΑΝ μας.Το kaipoutheos.gr έχει ασχοληθέι με το συγκεκριμένο θέμα πολλες φορές και θα βάλουμε κάποιες περυσινές δημοσιευεσεις.Πρέπει να υπάρχει συνδεση Παρου Σίφνου χειμώνα καλοκαίρι.
Δεν έχουμε τίποτα ούτε υποστηρίζουμε κανέναν πολιτικό ή παράγοντα της Σίφνου,και υποστηρίζουμε όλες τις εταιρίες,απλά πιστεύουμε οτι ποτέ δεν ειναι αργά να γίνει μια αρχή(όποιος δοκιμάσει θα είμαστε μαζί του),εξάλλου δεν ζητάμε κάτι νέο,Τα παλιά δοκιμασμένα δρομολόγια ζητάμε.

Παρακάτω μια περυσινή μας δημοσίευση 28 ιουνίου 2017.θα ακολουθήσουν κι άλλες



Το "Άγιος Γεώργιος" της εταιρείας του Κωνσταντίνου Γ. Βεντούρη.
Φωτογραφία του Ευάγελου Παντάζογλου.
Η φωτογραφία είναι αναρτημένη στο πρακτορείο 
της Μαριάννας Κατσουλάκη στην Απολλωνία της Σίφνου 

Ας γυρίσουμε αρκετά χρόνια πίσω.
Στη Σίφνο των αρχών της δεκαετίας του '80.

Στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων ταξιδεύουν το "Ιόνιον" των Σταθάκη-Μανούσου, το "Κίμωλος" και το "Άγιος Γεώργιος"  
του Κ. Βεντούρη 
και 
το "Κυκλάδες" των αδελφών Αγαπητού.
Η κίνηση έχει αυξηθεί κατά πολύ.
Τα φορτηγά συνοστίζονται στους ντόκους του Πειραιά και τα βαπόρια ανεβοκατεβαίνουν ασταμάτητα.
Μικρές οι χωρητικότητες των βαποριών, μεγάλη η κίνηση των επιβατών και των οχημάτων.


Άλλες εποχές, με εισιτήρια γραμμένα στο χέρι και υπεράριθμους στην ημερήσια διάταξη τον Αύγουστο.

Τον Ιούλιο του 1983 η εταιρεία του Κωνσταντίνου Γεωργίου Βεντούρη δρομολογεί το "Γεώργιος Εξπρές" στη γραμμή της Παροναξίας.
Σε κάποια δρομολόγια το πλοίο περνάει από τη Σίφνο.
Οι ταχύτητες μεγαλώνουν, αλλά και η κίνηση αυξάνεται συνεχώς.
Φτάνουμε, πια, στα 1983-1984.
Τα ψωμιά του "Ξιφία", του "Άγιος Γεώργιος" της φωτογραφίας, είναι πια μετρημένα.

Το πλοίο ταξιδεύει σε άγονες γραμμές.

Ο μεγάλος Βεντούρης αποφασίζει να δρομολογήσει το πλοίο σε ενδοκυκλαδική γραμμή με λιμάνι αφετηρίας τις Καμάρες.
Το πλοίο θα ταξιδεύει από Σίφνο για Πάρο-Νάξο-Μύκονο και επιστροφή την ίδια ημέρα.
Με την μικρή σχετικά ταχύτητα του το πλοίου θα χρειάζεται πολλές ώρες για το ενδοκυκλαδικό αυτό ταξίδι.
Η ώρα επιστροφής στις Καμάρες θα είναι αργά το βράδυ.

Με δεδομένο ότι ο μώλος είναι πολύ μικρός και το πλοίο πλαγιοδετεί, θα έπρεπε τα ψαράδικα, τα τουριστικά και το "Άγιος Συμεών" να μένουν αρόδου τη νύχτα. Θα πρέπει να λύνουν μέσα στη νύχτα και να περιμένουν το άλλο πρωΐ όταν το πλοίο θα έφευγε.
Στις Καμάρες ξεσπά πραγματικός πόλεμος.

Οι επαγγελματίες ξεσηκώνονται κατά του πλοίου.

Το θεωρούν ανεπιθύμητο.

Και σε μεγάλο βαθμό καταφέρνουν να ακυρώσουν το χρυσοφόρο δρομολόγιο.

Ο επίλογος θα γραφτεί με επίθεση μέσα στη νύχτα στο πρακτορείο του Φραγκίσκου Κατσουλάκη ("το Φρα") και σπάσιμο της τζαμαρίας.


Όλα αυτά τα απίστευτα τα περιέγραψε μοναδικά ο Matt Barett, μια θρυλική μορφή του Bar Old Captain, ο οποίος ασχολήθηκε επιτυχημένα με τον τουρισμό.

Στον Matt Barett όλο αυτό το σκηνικό ήταν αλλόκοτο και ανεξήγητο.

Ποιος είχε δίκιο;

Ο καθένας πίστευε ότι είχε δίκιο από τη μεριά του.

Όμως, ο μεγάλος χαμένος σε βάθος χρόνου ήταν ο τουρισμός για τη Σίφνο
Σταθερή σύνδεση με μεγάλο πλοίο με την Πάρο,τη Νάξο και τη Μύκονο θα έδινε άλλο αέρα στο νησί.
Και μιλάμε για 33 χρόνια πριν.
Ακόμα και σήμερα, εν έτη 2017, η σύνδεση με την Πάρο δεν είναι καθημερινή και σε σταθερή βάση.
Όσο καλό και αν είναι το "Άρτεμις" δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τόσο καλά όσο ένα πλοίο σε καθημερινό δρομόγιο και με σταθερό ωράριο δρομολογίων.
Τα επόμενα χρόνια τη γραμμή Σίφνου-Πάρου θα εξυπηρετήσει το ηρωϊκό "Μαργαρίτα" των αδελφών Λουκατάρη από τον Πλατύ Γυαλό.



Τα ταξίδια με το "Μαργαρίτα" άφησαν εποχή.


Τη γραμμή την είχαν πρωτοανοίξει καΐκια όπως το "Δάφνη" των αδελφών Λουκατάρη, το "Ειρήνη Κ" από την Αντίπαρο και το "Γιάννης Λατσός".


Αυτήν την ηρωϊκή εποχή θα τη δούμεστο δεύτερο μέρος του μικρού αυτού αφιερώματος.     



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου